Inlägg från: Ellani |Visa alla inlägg
  • Ellani

September 2009 del. 5

Cookie, fina ringar! Vi har likadana skor ser jag
    Vi kommer ha vigselringar i vitguld, jag en enstens och maken en som är hälften så smal som förlovningsringen (våra är i rött guld). Ska hämta dem nästa vecka och lämna in förlovnings för tillfixning!

Vi åker på "bröllopsresa" onsdagen efter bröllopet, den 9e till Grekland- Thassos, men vi tar med våra föräldrar så vi får lite barnvakt till vår dotter som är 10 månader Vi bor i samma stad som mina föräldrar men min m2b är från Sundsvall 80 mil bort så svärisarna träffar sällan varandra. Kommer bli super!

Men tänk, om 3 veckor är vi gifta, känns tokigt spännande

Ska lägga in min klänning idag, över brösten & lägga upp den... Inte kul... Men men...

• Ellani
    thildamy skrev 2009-08-16 12:39:36 följande:
    ååå 80 mil bort från sundsvall upp el. ner?jag bor i sunsvall men flyttade 86 mil för att bosätta mig här uppifrån jag ska hämta ut min klänning på tisag fick sy in den vid brösten (under armhålan.. 8 cm på bägge sidor ..inte kul.. vars försvinner innehållet
    Jag fick han ner till Borås
    KOmmer med få syn in en del, trots PUSH PUSH BH Mina tuttar har ammats bort... Känns sådär, de var ju inte direkt något att skryta med innan
  • Ellani

Emertin,
    japp, om det blir tuttoperation så blir det när jag fått alla mina/våra barn, men jag förstår helt plötsligt de som gör det nu
    Nej nej, jag ska inte sy upp & in den själv!! Min faster är sömmerska så hon fixar det, bor dessutom på Tjörn där vi ska gifta oss, så då vet jag vart klänningen är fram tills det är dax
    Min karl ska med ha två ringar, en 8 mm bred i röttguld som förlovning, och nu en 3 mm i vitguld, så vi kommer ha snarlika både som förlovning o vigsel, mina är ju lite mindre & med stenar i!

• Ellani

Vad ska ni ha för färg på era strumpor, jag tycker vitt ser så blekt o onaturligt ut. Ska nog ta o köpa mig ett par i "solbrun" eller något annat fyndigt namn
    Eller är det så att man "ska" ha vita, som en del vill hävda?

• Ellani

Jag menade ju givetvis stayups!
    Jag hoppas med kunna vara utan, men man vet ju aldrig! Låg igår kväll o funderade på hur man skulle kunna kissa under dagen, inte helt lätt att få upp klänningen o administrera det, haha! Men det är väl sånt som löser sig

Dukning:
    Vita blockljus med rosa organzaband runt, fastsatta med en nål med pärlemopärla på. Runt servetterna som är vita, har jag knutit samma band. Kommer lägga vita/pärlemor & rosa pärlor på borden (vita dukar)
    Blommor i någon form i låga vaser, inte bestämt ännu, men troligen kvistrosor
    So far so good, inte bestämt eller provdukat ännu, men tror de blir bra!

• Ellani
    Sjuttiosexan skrev 2009-08-18 20:42:59 följande:
    En månad?! Det är ju bara 18 dagar kvar :O Det är inte just vaniljdoften som är det viktiga, det är att slippa få massa "snuskris" över sig. Med min otur börjar det regna och sedan ser jag ut som en stor sushi! Hahaa ;)Det var precis de jag vill ha som finns på Calligraphen men blivande mannen tyckte det var lite väl dyrt (och jag instämmer..) så det blir vanligt ris (och ljusrosa rosenblad som min tärna fått i uppdrag att fixa )
    Vi kommer ha puffatris (vårgårdaris) & rosenblad som är torkade. Jag har plockat i några veckors tid & plockar fortfarande, insåg igår när jag packade organzapåsarna att det går åt BETYDLIGT mer än jag trott... Tur det är hela 18 dagar kvar
  • Ellani
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-19 16:39:06 följande:
    En annan sak jag har tänkt på, ska ni har någon cape eller sjal eller liknande?Vi gifter oss ju den 5:e september och förhoppningsvis är det inte för kallt. Vi ska ha utomhusvigsel så det är inga krav på att jag måste vara påklädd, som för kyrkan exempelvis. Jag tycker att det blir snyggare utan någon cape eller så, men är rädd för att det kanske ska bli kallt. Å andra sidan, det är ju inte så lång tid, och man kommer nog ha så mycket adrenalin i kroppen att man inte märker om det är kallt. Vad tror ni?
    Jag räknar med värme den 5e, om inte får jag väl frysa...
    Orkar/vill inte/hinner inte fixa med det. Trots allt är ju den 5e "nästan" augusti som är sommarmånad (och jag läste någon vädergud som spådde varmare än normalt i sept, hejja honom!
  • Ellani
    emertin skrev 2009-08-20 09:26:12 följande:
    Spännande. Jag ringde till församlingen idag och prästen hör av sig två veckor innan vigseln och då ska man boka in ett datum för ett möte... tycker att det är väldigt kort varsel.
    Pratade med vår präst första gången igår, han har haft semester! Ska träffas på lördag & sen en gång till. Men vi gifter oss 12 mil hemifrån så det blir ju en del extra åkande... Men men, man gör det ju bara en gång
    Han verkade himla "käck" och lättsam, så det passar nog oss bra, hoppas han godkänner våra idéer kring musiken
  • Ellani

Igår kom kronan jag ska ha! Samma som min mamma hade när de gifte sig (de är fortfarande gifta 28 år senare, får hoppas den ger turen med sig) Min mammas kusin som är silversmed har gjort den, så den blev hitlevererad av en annan kusin till mamma igår. Superfin, är kul att ha samma!
    Ett stressmoment mindre!

Mirfak, jag hade också min första inatt... Nu är det snart bara 2 veckor kvar, shit!!! Massa o göra, samtidigt som det på ett sätt ska bli skönt att det är över, haha!

• Ellani

Yes, jag fick min mens idag! Så slipper jag på bröllopet & resan! Perfekt!!
    Ville bara dela min lycka, haha...
    Räknade ut att jag dessutom KAN bli gravid på bröllopsnatten, visserligen har jag tänkt vänta lite till (har en dotter som är född nov 08) men mannen vill snart ha en till. Kanske värt att överväga...

Svar på tråden September 2009 del. 5