Inlägg från: Ellani |Visa alla inlägg
  • Ellani

September 2009 del. 5

FiaoJonny skrev 2009-08-21 14:27:22 följande:
    Hurra till dig Ellani! Min mens kommer precis i tajming till både bröllop och resa :/. Men jag ska knapra på med pillrena så jag slipper ha den då. Roligare saker kan man ha för sig än att ha mens!Ang. morgongåva tror jag att jag äntligen har bestämt mig. Försökte komma på något först som jag kunde göra så att blev väldigt personligt, men kom inte på något som jag känner passar honom allra bäst. Nu hoppas jag verkligen att han inte läser det här... Vi får skriva på som bara den så att han inte orkar läsa igenom hela tråden :P. Blir en Fender Stratocaster elgitarr. Sen ska jag försöka lyckas gravera den på något snyggt sätt med vårat datum, det som står i våra vigselringar (semper fidelis = evigt trogen) och kanske smeknamnet på honom... Typ:"19/9-09 Till min snutt från din snos!Semper Fidelis"Eller så.
    Det låter som en utmärkt morgongåva, själv funderar jag på en klocka, han säger jämt att han vill ha en, men får aldrig tummen ur....
  • Ellani
    gosbruden skrev 2009-08-24 15:53:52 följande:
    Jag har panik!!!! Jag är gravid är super duper extremt glad över det för vi har längtat efter familj. Men nu när veckorna går så inser jag.... KLÄNNINGEN!!!! den passar inte längre... åhhh.. 3 veckor från bröllop och ingen klänning! Vad göra?
    Stort grattis!!!
    När är det dax?

Jag köpte min klänning på en eftermiddag, så vill du köpa ny gå ut och leta! Annars kanske du kan lägga ut den?? Min gick att lägga ut (men jag sydde in)
    Det ordnar sig!!
  • Ellani
    gosbruden skrev 2009-08-24 22:57:42 följande:
    Tack för alla grattis! Jag är nu i vecka 14 och på bröllopet kommer det vara vecka 16+4.Jag provade klänningen igår med underkläderna jag ska ha och det såg inte illa ut men det var fruktansvärt obekvämt för min stackars mage :/Jag kollade på sömmarna och det går inte att ta ut den mer ser det ut som tyvärr Ja, det blir nog till att leta efter ny klänning, ska först se om det går att lägga ut min, för den är ju så fin.. Det känns ju skönt att veta att det finns fler klänningar där ute iaf.. Jag hittade min nuvarande klänning på en eftermiddag jag med så jag får hoppas att jag kan hitta en ny på kort tid.Förlåt, nu blev det lite långt men det här med klänningen håller mig uppe om nätterna :/
    Förstår verkligen det! Vi bestämde oss för bröllop ca 6 veckor innan det var dax, och jag var med mest stressad över klänningen! Så det var det första jag tog tag i , efter kyrka då!
    Du kommer hitta en superfin klänning, jag lovar!!!
  • Ellani
    carolaj83 skrev 2009-08-25 19:07:05 följande:
    någon mer som tänkt fixa sina naglar inför stora dagen?vad får ni då betala?jag funderar på att göra gelenaglar
    Jag ska göra mina, är nagelterapeut så jag gör dem själv Jobbar med gele & gör förstärkning + franskt. Tar då 450 för kunder.
  • Ellani
    Sjuttiosexan skrev 2009-08-25 19:48:25 följande:
    Jag ska också göra mina naglar :) Om jag lyckas att inte ha sönder dem innan så de bara ska förstärkas med gele tar hon 480, med tippar blir det 620. Ska erkänna att jag är sugen på tippar vilket som, det känns så himla lyxigt med "klor" för en gångs skull ;) Ellani brukar det bli bra med tippar och gele?
    Njea, tippar är jag inget fan av direkt. Jag förlänger även med gele, blir enligt mig mkt hållbarare & flexiblare, så tippar är så hårda och lättare bryts vid ev slag. (sen tycker jag det ser så plastigt o fyrkantigt ut då alla är lika, gör man med gele blir varje nagel unik, precis efter dina egna) Men det är en smaksak!
  • Ellani
    thildamy skrev 2009-08-25 20:51:30 följande:
    jag har bokat tid... tog det billigaste jag hittade 650 kr och då e hon lärlig ännu så hon sk väl göra sina "timmar"jag kommer nog att köra på gele.... men är det snyggt med fransk gele ?eller ska man köra på akryl?har haft akryl tidigare men ja jag vet inte...jag har långa naglar så jag behöver inte förlänga dom
    akryl blir mkt tjockare & bredare naglar. De ser oftast mer "påklistarade" & fejk ut än gele. Plus att man filar ner din nagel så den blir oerhört tunn & känslig när akrylet sen kommer bort. När jag gör så använder jag genonskinlig gele till hela nageln och vit till att göra det franska, så det är inget som är förgjort, utan allt efter din egna nagel så det passar. Men återigen, det är en smaksak!

September2009, njea, jag vet inte rikigt, ska få tid med mina egna & andras, bara det är ett projekt i sig med småbarn Vart har du bokat för att göra dina??

Bellrik, åhh!
    Jag vill med....
  • Ellani
    emertin skrev 2009-08-25 22:28:49 följande:
    Bor du möjligen i Stockholm?
    Nej i Borås!
  • Ellani
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-26 15:35:02 följande:
    Konkurrenten (Aftonbladet) har i dag en långtidsprognos från SMHI. Enligt den ska det vara 19 grader, mest sol och liten risk för nederbörd nästa lördag. Bäst för dem att den stämmer, annars kommer jag att förvandlas till en galen bridezilla snabbare än stålmannen kan säga telefonkiosk.
    Perfekt, det köper jag direkt!
  • Ellani
    carolaj83 skrev 2009-08-27 09:54:50 följande:
    vecka 6-9 hmmm, jag spydde konstant med yngsta barnet, men hade iallafall gått på min väns bröllop, som sagt iallafall i kyrkan och sen kanske avstått festenang smycken, kom på armband kanske man borde ha, armarna blir så nakna annars och örhängen har jag inte ens tänkt på....har 3 olika halsband jah velar mellan, lite svårt att se vad som passar bäst till halterneck klänning1. vanligt halsband med sötvattenpärlor runt2.tunn guldkedja med litet guldhjärta3 eller ett silverhalsband med 2 blåa blommor som hänger ner (nått blått)
    Jag kommer ha min mormors pärlhalsbang & örhängen. Diskret &funkar alltid! Hon gick bort för 15 år sedan, så det känns kul att ha hennes.
    Armband funderar jag på att ha det som jag alltid har. Ett i silver med olika hjärtan berlocker på. Jag har fått ett nytt hjärta av maken (måste ju öva nu 9 dagar kvar ) varje år, så en del i guld, en del i silver och alla olika! Men jag kanske gör något mer fynd i mammas smyckeslåda
  • Ellani

Idag har vi sett våra ringar färdiga. Åhh, vill hämta hem dem o sätta på fingret Helt underbara!!!
    Provsmakat tårtor, vart i kyrkan o kollat läget, beställt mer blommor till kyrkan, pysslat o fixat vigselprogram iaf på datorn
    (köpt en ljuvlig rosa tripptrapp stol till dottern)
    Fått gjort massor, känns skönt! Men det är ju lååångt kvar till 5e sept, är ju först nästa månad!

Svar på tråden September 2009 del. 5