Inlägg från: Ellani |Visa alla inlägg
  • Ellani

September 2009 del. 5

Cookie27 skrev 2009-08-28 07:48:24 följande:
    Vad härligt!Nu har jag kollat väder prognosen på yr.no :)"Lørdag05.09.200916°Klarvær. Frisk bris, 8 m/s fra vest. 1,4 mm nedbør i døgnet"NU ska vi bara arbeta bort det där 1.4 mm nederbörd så ser det strålande ut! I alla fall på västkusten :)
    Vart ska ni gifta er?? Vi gifter oss på Tjörn, västkusten i allra högsta grad!
    Ps, vi har köpt likadana skor!
  • Ellani
    emertin skrev 2009-08-28 12:48:42 följande:
    Vi har inte beställt några blommor alls till kyrkan... det kanske man skulle ha gjort?!
    Erik tyckte det igår när vi var i kyrkan. Så vi kommer ha i gången i deras små vaser som är 10 cm djupa & 2-3 cm breda. Kommer vara kvistrosor & lite brudslöja
    Blir nog gulligt, jag har kvistrosor i min bukett o vår dotter har det i sin (om hon inte ätit upp den vid det laget, är 10 mån)
  • Ellani
    Cookie27 skrev 2009-08-28 13:26:03 följande:
    Vi ska gifta oss på Smögen :)
    Då beställer vi fint väder på västkusten
  • Ellani
    emertin skrev 2009-08-28 13:44:42 följande:
    Jag känner likadant. Och blommor till altaret brukar dom ju ha, ska höra bara så att det inte är så att dom fixar dom på söndag morgon så att det är en vecka gamla blommor som står framme.
    I vår kyrka fixar de altarblommorna på fredagen, vår helg var det dessutom valfria blommor, så jag la till lite snyggt att de gärna fick vara i vitt o rosa, hehe!!
  • Ellani
    emertin skrev 2009-08-28 22:38:23 följande:
    Oj så billigt!!! Ska ringa och höra med bageriet om vi också kan få köpa en lite billigare....
    Jag fick köpa olika 5-bitars till ordinarie pris. Tycker jag är dåligt när jag sa att det blir en beställning på 80 bitar...

Lämnade in även förlovningsringarna igår, känner mig lite naken nu... Men åhhhhh vad bra det blir om en vecka då de åker på igen!

Hur ska ni göra med löftena? Vi kommer säga direkt till varandra, inte efter prästen.

Tess, åhh, Gud vad skönt för dig!!!
  • Ellani

Sitter och gör vigselprogrammen.Börjar tröttna nu, men har bara sisådär 70 st kvar

• Ellani

Ärbåde stressad & nervös, känns faktiskt skönt att det är över om en vecka
    Sliter med vigselprogrammen nu, blir de klara så är det bara massa småfix som inte inte tar flera timmar iaf.

• Ellani

Träffat tjejerna som ska sjunga o spela idag, de är super! Vi kommer bli så nöjda

SKa göra klart vigselhäftena nu, sen är det mesta som tar lång tid klart iaf!
    Skööööönt!
    Åter till min pysselhörna, med ett glas rött (kreativitetn blir bättre då)

• Ellani
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-31 13:37:02 följande:
    Thildamy, det funkar inte eftersom man måste vara medlem för att kunna kolla och dessutom tror jag inte att man kan dela listor. Det jag gjorde, bara för er - trots att jag är apstressad, var att skriva av hela ituneslistan i ett worddokument och kopiera in här.
    Jag kunde inte få fram listan, stod att de inte hittade länken. Spotify öppnades o tlade om att inte länken hittades. Men man KAN dela listor, men jag vet inte hur, har med fått för mig att det är till att skicka sådär.
  • Ellani
    Sanniis skrev 2009-08-31 17:54:07 följande:
    Tack snälla ni som delade med er av era låtlistor!! Fick lite tråkigt besked igår, ev så är det 6 av gästerna som inte kommer på bröllopet... och vi som redan har ett så litet bröllop, nu blev det genast ännu mindre Fast det är inte helt klart ännu hur det blir. Känns bara så jobbigt med bordsplacering och allt som vi beställt och så. Dessutom känns det som att det blir ett för "överarbetat" bröllop med så lite gäster... Är nog mycket bröllopsnerver som spökar också, är väl därför jag känner så.Nåja, det viktigaste är att det blir vi två och att jag får den underbaraste man jag kan tänka mig!!
    Tråkigt, ja 6 st märks ju att de är borta! Är de sjuka? Hur många kommer ni vara, enligt ursprungsplanen?
  • Ellani
    Sjuttiosexan skrev 2009-08-31 20:35:10 följande:
    Men vad är det för fel på folk som osa:r att de kommer och sedan ringer en vecka innan och säger att de inte kan?! Jaaaa men det blir ju jäääättekul nu när festprogrammen och stor karta över bordsplaceringen tryckts. Jag är överbridezilla nu men jag känner för att ringa upp dem och tala om för dem att de inställer sig och ser glada ut tills middagen är över! Grr..
    Så gör man bara inte! Har man tackat ja så har man. Punkt!
  • Ellani
    carolaj83 skrev 2009-08-31 21:19:02 följande:
    idag ringde en kompis o sa att jag skulle ha väska packad vid ytterdörren ikväll....hjälp nu blev jag typ rädd o nervös på riktigt, öhhhh....mina favo kläder ligger smutsiga i tvätten vet ju inte om dom kommer imorgon eller till helgen....ska bli spännande o se vem som ska ha lilltjejen om de blir imorgon öhhhh....fattar verkligen noll just nu
    Åhh, spännande!
    Du ska se att de löst det med lillan! Min första tanke när folk stormande in här på morgonkvisten var samma tanke! Men längst bak stod mina föräldrar...
    De tog mannen på svensexa samtidigt, så först tänkte jag om det blir jag eller Erik som tar Iris med oss. Men de hade ju tänkt på det - såklart!
  • Ellani

Hämtat ringarna idag! Var tvungen till att smygprova min lite. *fniss*
    Går in skorna, känner att det borde jag gjort mer än jag har... Men det är lååångt till lördag!

• Ellani

Sanniis,
    jag har solat 3 ggr på 1,5 vecka. Bättrat på brännan sen i somras, vädret har ju inte hjälpt itll det sista SOlade idag, sista gången innan lördag. Känns okej att få lite mer färg iaf. Jag blir inte särskilt brun, men jag slipper ju se ut som en alvedon iaf
    Mannen har inte fått sola, en kvart i solen och han blir brun, så vi är nog någonlunda lika nu!

Tess,
    åh vad skönt med klänningen, att du kan släppa det nu & koncentrera dig på annat. Lovar att du kommer vara vacker som en dag!

Emertin,
    härligt med din ring, att de äntligen fattar galoppen och fått eld i baken!

• Ellani

Sjuttiosexan,
    attans med dina naglar!!!! Det är för mycket vitt, uppefrånochner du menar? Är de för breda kan du fila in dem så de blir lite smalare, OM det är gele du gjort. Jag filar alltid in dem ganska mkt för när de franska kommer på så blir de genast mkt bredare.
    Tycker definitivt du ska gå tillbaka o be henne göra om det!!!

Konstigt att hon filat & förstört din egen nagel... När jag tar bort geleln så är nageln lika fin under, och kan lätt poleras till och lacka snygg utan problem!

Annars är det väl täckande lack som gäller. Fyy vad tråkigt! (att du inte är nöjd, inte täckade lack) Ledsen för din skull!

• Ellani
    Sjuttiosexan skrev 2009-09-03 11:01:07 följande:
    Emertin pass och kanel?! Nu blir tillochmed jag nyfiken! haha ;)Ellani TACK för tipsen! Det vita är mest uppifrån och ner men de känns även för breda. Har funderat på om jag vågar fila med putsfilen men då ska jag våga göra det. (hon la gele och sedan in under uv-ljus, då funkar det hoppas jag) Nu har jag förlikat mig med tanken på ett heltäckande lack och det känns väl ok men inte jättekul. Det som grämer mig mest är att jag hade väldigt fina naglar innan (vilket hon kommenterade) så hade jag bara bett henne förstärka utan det vita och sedan målat dem själv hade jag varit väldigt nöjd idag! (jag brukar måla fransk manikyr på mig själv och får ofta kommentarer om mina snygga naglar..)Usch vilken gnällkärring jag känner mig som nu! Nästa inlägg från mig ska handla om hur snygga mina naglar blivit, haha ;)
    Ja men då är det som mina, gele i UV, så jobbar jag! DÅ är det LUGNT fila på, du kan ta vanlig fil, men fila inte uppepå för då blir de repiga naturligtvis, men på kanten, precis som man brukar fila är ingen fara!
  • Ellani

Bride in the city skrev 2009-09-04 23:05:41 följande:

Lycka till alla brudar imorgon önskar även jag. Kanske är jag först ut med vigsel kl 13?
    Vi valde mellan 13 & 17, 15 var upptaget. Men det blev 17, känndes för stressigt med 13!
    Lycka till, du som är bland de första, ja är inte ens klar med sminket då
  • Ellani

Vi hade med det toppen!
    Var inte alls nervös som jag trodde. Var lugn & glad hela dagen!
    Regn på fm & sen sol, mer regn naturligtvis lagom tills vi ska fotas vid havet, så det är sådär cementgrått... Men vi stod under paraply & jag tror de blir bra. Resten av korten tog vi inne i studion!
    Supernöjd med hår & smink, precis som jag ville
    Lagom tills vi skulle in i kyrkan spricker det upp & solen skiner när vi går ur kyrkan, tur det! Fick ju även lite regn i kronan, men det betyder ju lycka
    Precis när kyrkklockorna ringer, kommer jag på att blommorna är kvar i församlingshemmet!!! Vi fick öppnat portarna, ropat på vaktmästaren som kom med nyckarna och mannen sprang fort som attans & hämtade dem. Klockorna ringde lite längre än normalt, men sen kunde vi gå in!
    Tycker med hela vigseln gick så fort! Mannen började ju svettas efter sin lilla löpning där, men gästerna trodde han var rörd & torkade tårar, haha!!!
    Så dagen var kort & gott, underbar!!!

Vi gick in till "visa vid vindens ängar" & ut t till I´m yours! Tjejerna som spelade & sjöng gick ett par meter efter oss & spelade hela vägen ur kyrkan & fortsatte spela ute på trappen

• Ellani

Lite avis på er som har allt det roliga kvar....

Svar på tråden September 2009 del. 5