• thildamy

September 2009 del. 5

Fixat en ny tråd åt oss

förra tråden..
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3434016.html

här kommer alla i september jag hittat...

5 sept
    TesshjärtaFred
    CaSan
    miamedknuff
    september2009bröllop
    Ellani
    Still Å
    Bellrik
    me and my
    Prinsessa K

9 sept
    thildamy
    yasmineback (Las Vegas)
    2009NewYork (New york)
    Frittan (New York)
    NuevaYorke090909 (New York)

12 sept
    MyochErlend
    gosbruden
    ElinDLB
    Sanniis
    Galotti

19 sept
    Igia
    Rebellen75
    Arwent
    Mirfak

26 sept
    carolaj83
    Trudilutt
    alltidvi
    delirious

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 19:17
    19 september fiaojonny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-14 23:42
    5 september
    noodi

19 september
    tösabita
    minihopp
    trallande jänta

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:19
    5 september
    cookie 27

19 september
    sjuttiosexan
    stl.48

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-15 14:31
    rättar b´fel på tilllägg ...
    minihopp den 9 september inte 19...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 11:58
    26 september
    emertin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 12:03
    19 september
    kennethsdotter

9 september
    MaLevi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-16 18:59
    19 sepetmber
    katarina1984

oj oj så många september brudar vi blir

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 13:52
    19 september
    baybee80

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 20:35
    19 september
    tindre

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-29 10:33
    4 september
    kärleken är evig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-12 21:19
    19 september
    AnnaMU

• Svar på tråden September 2009 del. 5
  • Ellani
    Sjuttiosexan skrev 2009-08-25 19:48:25 följande:
    Jag ska också göra mina naglar :) Om jag lyckas att inte ha sönder dem innan så de bara ska förstärkas med gele tar hon 480, med tippar blir det 620. Ska erkänna att jag är sugen på tippar vilket som, det känns så himla lyxigt med "klor" för en gångs skull ;) Ellani brukar det bli bra med tippar och gele?
    Njea, tippar är jag inget fan av direkt. Jag förlänger även med gele, blir enligt mig mkt hållbarare & flexiblare, så tippar är så hårda och lättare bryts vid ev slag. (sen tycker jag det ser så plastigt o fyrkantigt ut då alla är lika, gör man med gele blir varje nagel unik, precis efter dina egna) Men det är en smaksak!
  • MaLevi

Jag har använt nagelolja sen i somras för att mina naglar ska hålla och inte gå av. Nu är de super långa och jag får se vad hon ska göra med dom på den stora dagen. Vi kommer självklart att diskutera ihop oss när det är dax, men jag ska försöka hålla det så det blir mina naglar och inte konstgjort. Har bokat en vanligt manikyr med franska naglar. Sen finns det utrymme för lite extra tid om det kan behövas. 480 kr tar hon.

Kan säga att lillfingret redan har fått en törn och gått av ca 2-3 mm in i nageln. Men jag hoppas det går att rädda

• thildamy

jag har bokat tid... tog det billigaste jag hittade 650 kr och då e hon lärlig ännu så hon sk väl göra sina "timmar"

jag kommer nog att köra på gele.... men är det snyggt med fransk gele ?
    eller ska man köra på akryl?

har haft akryl tidigare men ja jag vet inte...

jag har långa naglar så jag behöver inte förlänga dom

• Ellani
    thildamy skrev 2009-08-25 20:51:30 följande:
    jag har bokat tid... tog det billigaste jag hittade 650 kr och då e hon lärlig ännu så hon sk väl göra sina "timmar"jag kommer nog att köra på gele.... men är det snyggt med fransk gele ?eller ska man köra på akryl?har haft akryl tidigare men ja jag vet inte...jag har långa naglar så jag behöver inte förlänga dom
    akryl blir mkt tjockare & bredare naglar. De ser oftast mer "påklistarade" & fejk ut än gele. Plus att man filar ner din nagel så den blir oerhört tunn & känslig när akrylet sen kommer bort. När jag gör så använder jag genonskinlig gele till hela nageln och vit till att göra det franska, så det är inget som är förgjort, utan allt efter din egna nagel så det passar. Men återigen, det är en smaksak!

September2009, njea, jag vet inte rikigt, ska få tid med mina egna & andras, bara det är ett projekt i sig med småbarn Vart har du bokat för att göra dina??

Bellrik, åhh!
    Jag vill med....
  • september2009bröllop

hehe nej jag förstår om du har fullt upp jag har bokat tid på bellis tror jag de heter.. ligger mitt emot city på allégatan.. ganska nyöppnade..

Ellani skrev 2009-08-25 21:05:24 följande:
    September2009, njea, jag vet inte rikigt, ska få tid med mina egna & andras, bara det är ett projekt i sig med småbarn Vart har du bokat för att göra dina??
  • emertin
    Ellani skrev 2009-08-25 20:23:19 följande:
    Njea, tippar är jag inget fan av direkt. Jag förlänger även med gele, blir enligt mig mkt hållbarare & flexiblare, så tippar är så hårda och lättare bryts vid ev slag. (sen tycker jag det ser så plastigt o fyrkantigt ut då alla är lika, gör man med gele blir varje nagel unik, precis efter dina egna) Men det är en smaksak!
    Bor du möjligen i Stockholm?
  • emertin
    MaLevi skrev 2009-08-25 20:28:14 följande:
    Jag har använt nagelolja sen i somras för att mina naglar ska hålla och inte gå av. Nu är de super långa och jag får se vad hon ska göra med dom på den stora dagen. Vi kommer självklart att diskutera ihop oss när det är dax, men jag ska försöka hålla det så det blir mina naglar och inte konstgjort. Har bokat en vanligt manikyr med franska naglar. Sen finns det utrymme för lite extra tid om det kan behövas. 480 kr tar hon.Kan säga att lillfingret redan har fått en törn och gått av ca 2-3 mm in i nageln. Men jag hoppas det går att rädda
    Smart att börja tidigt med nagelolja, hade jag inte en tanke på....
  • Ellani
    emertin skrev 2009-08-25 22:28:49 följande:
    Bor du möjligen i Stockholm?
    Nej i Borås!
  • gosbruden

Klänning hittad!!!! Skönt att den krisen är över! :) den är så fiiiin! Mycket finare än den första!
    Till klänningen var det en sjal till men jag funderar också lite över hur varmt det kommer att vara på dagen.. Dagen vi blev tillsammans (12/9 2001) var det iaf varmt så jag lever på hoppet! :)

Jag vet inte om jag ska fixa naglarna någonstans. Jag sparar naglarna nu men vi får se, har ni något tips på något som kan stärka naglarna???

• Tindre

gosbruden - va härligt! Du ser allt löste sig till det bästa. Ta med dig sjalen "utifallatt" så blir det säkert fint väder.

Jag började använda nagelbandsolja för några månader sen och mina naglar har verkligen mått bra av det. Starka som aldrig förr men tyvärr har renoveringen hemma satt sina spår. Jag har lyckats böja vänster tummnagel åt fel håll så nu har jag en spricka i den. Har dock forskat lite (google är min vän ) och ska springa iväg för att köpa "laga-spricka-i-nagel-kit" under lunchen. Annars ska jag bara få manikyr och fransk lackning dagen innan bröllopet, ca 300 kr.

I morse skrev jag också ut vigselprogrammen då vi igår okejade utmarschen som ska spelas av en kompis. Han kom förbi igår så att vi fick säga bu eller bä och jag började nästan böla på stället. Åh, jag är så rackarns nöjd och jag tror nog att jag kommer fälla en tår eller två i kyrkan.

Svar på tråden September 2009 del. 5