Inlägg från: FiaoJonny |Visa alla inlägg
  • FiaoJonny

Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?

Ehrm... Va duktiga ni alla är som har fått ner kostnaderna så! Tummen upp!

Vill nog knappt ens säga vad vårt går på :P. Men med allt, resa i tre veckor i Karibien, fickpengar, klänning, smink, mat etc etc etc så landar vi på cirka 210000 kr.

• FiaoJonny

Det här med resa drar ju lätt iväg i höga prisklasser om man gärna vill åka långt bort, vara borta länge, bo bra och ha en bra reskassa med sig.

Vår resa går på 95000 kr totalt för oss båda.
    Då ingår:
    *Flyg t/r Stockholm - Barbados
    *Inrikesflyg Barbados-Antigua, Antigua-Guadeloupe, Guadeloupe-Barbados
    *Tre veckors hotell, varav ett är all inclusive, ett standard hotell och ett lägenhetshotell
    *Fickpengar á 25'000 kr för mat och ev. aktiviteter

Ser man det så så tycker inte jag att det är så fruktansvärt mycket pengar. Sen är det klart att man kan dra ner det och åka en vecka till Grekland eller liknande om man vill det. Personligen ser jag det som ett bra tillfälle för egen del då vi ännu inte har några barn och då kan passa på med långresa.

• FiaoJonny
    Aeternum skrev 2009-08-16 22:34:00 följande:
    En liten fråga bara... Förlåt TS om jag stjäl din tråd... Alla ni som lägger ner större summor (närmare 100´000 eller mer) har ni bra betalda jobb, tar ni lån eller hur finansierar ni bröllopet? Har ni sparat länge?Är bara nyfiken... Skulle själv vilja lägga ner mer än våra 85´000 för att verkligen få det bröllop vi vill ha, men tom jag som alltid drömt om ett prinsessbröllop börjar backa & undra om vi inte ska skita i allt & lägga pengarna på oss själva istället...Ni som redan gift er; var allt värt pengarna ni la ut?
    Vi har i alla fall gjort så att vi har sparat ihop så mycket det bara har gått på ett halvår och har idag kommit upp i 60000 kr. Sedan har vi faktiskt tagit ett lån på 160000 kr, vilket vi beräknar vara klara med på cirka 2-3 år. Vi har stabila inkomster och kände att vi antingen fick vänta 2-3 år för att spara ihop pengarna, eller ta ett lån och gifta oss nu. Det blev det senare. Kan ju inte säga idag vad jag kommer känna om det i efterhand, men än så länge så känns det bra. Vi får det bröllop vi vill ha när vi vill ha det. Sen har vi inte fått någon hjälp av föräldrar eller liknande eftersom de inte har ekonomiska resurser för det.
Svar på tråden Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?