vi tjänar bra båda två och har väl ut ca 50 000 rent i månaden tillsammans. Detta gör att vi ganska lätt kan spara undant 10-20 000 i månaden. Sett ur detta perspektiv är ju inte 200 000 en alldeles för stor uppoffring för oss + att vi fått 100 000 av våra föräldra... MEN det är inte mängden pengar man lägger som räknas. För oss är det så att vi båda jobbar väldigt mkt varför det för mig är värt mer att lägga lite mer saker på saker och att det ingår tidsbesparande moment (t ex att festlokalen sköter ALLT mm)
Men om vi hade gift oss när vi var studenter är jag säker på att vi hade blivit minst lika lyckliga och tyckt att det var lika bra om vi la bara 40-50000. Men då hade vi samtidigt haft mer tid att pyssla själva.
Om det är värt det ? ingen aning men jag har lagt pengar på onödigare saker iallafall :)
Aeternum skrev 2009-08-16 22:34:00 följande:
En liten fråga bara... Förlåt TS om jag stjäl din tråd... Alla ni som lägger ner större summor (närmare 100´000 eller mer) har ni bra betalda jobb, tar ni lån eller hur finansierar ni bröllopet? Har ni sparat länge?Är bara nyfiken... Skulle själv vilja lägga ner mer än våra 85´000 för att verkligen få det bröllop vi vill ha, men tom jag som alltid drömt om ett prinsessbröllop börjar backa & undra om vi inte ska skita i allt & lägga pengarna på oss själva istället...Ni som redan gift er; var allt värt pengarna ni la ut?