ska vi behöva ställa in bröllopsresan? (långt)
Känner mig helt förtvivlad, vet varken ut eller in.
Jag och min sambo ska gifta oss i början på september och ska åka på bröllopsresa (en vanlig chartervecka i Tunisien). Vi började planera för bröllopet i april i år, och jag var vid denna tidpunkt sjukskriven 50% och hade fått reda på av läkarn att det skulle ta tid att bli frisk. Läkarna vet inte riktigt vad som är fel men men har i grunden en reumatisk systemsjukdom som antagligen blivit mer agressiv och framkallar nu även allergiska reaktioner ungefär dagligen.
Jag hade då i april en bild av att till semestern skulle jag ha blivit bättre, men semestern har kommit och gått och jag är sämre än någonsin. Kan inte jobba alls, är helt sjukskriven. Skulle börja studera igen om 1 vecka, tror inte att detta kommer att gå, är jätte ledsen. Mår även ganska dåligt psykiskt för tillfället känns som min hälsa har blivit ett fängelse som jag inte kan ta mig ur. Det enda som jag sett fram emot är mitt bröllop, vår resa och festen vi ska efter vi kommit hem.
Men försäkringskassan vägrar att godkänna min sjukskrivning, så jag får inga pengar någonstans ifrån och vi kan precis betala våra räkningar med sambons lön. Skulle jag orka skulle jag arbeta eller plugga och då få pengar, men jag kan inte, känns så hopplöst. Allt för vigsel är betalt och köpt och även inför festen (mina blivande svärföräldrar ger oss festen i present). Men ska vi behöva boka av vår bröllopsresa??? Det skulle ge oss pengar så vi klarar oss i ca två månader.
Vad skulle ni ha gjort?