• trebarnsmamma

Åka på bröllopsresa utan vår 1-åring?????

Lite råd tack!
    Vi har 3 barn 7,5 resp 1 år och vi vill gärna komma iväg själva i höst efter bröllopet, va tycker ni/vad hade ni gjort!?
    Vi har pratat om en weekend, men skulle hellre åka 1 vecka till sol o bad! eN WEEKWND ÄR JU INTE SÅ LÄNGE ATT VARA BRT6A IFRÅN EN 1-ÅRING MEN EN HEL VECKA ÄR DET VERKLIGEN ok?

• Svar på tråden Åka på bröllopsresa utan vår 1-åring?????
  • Nicossambo

Jag tycker att en wekeend är ok lång tid att vara ifrån en ettåring. Däremot tycker jag att en vecka är lite lång tid att vara borta när ni har en ettåring. Kan ni inte ta en wekeend nu och en längre semester är ettåringen blivit lite äldre?

• Blomsterbrud 2008

Instämmer med föregående skrivare! Tror inte heller ni skulle njuta 100% om ni åkte ifrån 1-åringen en vecka.

• Aeternum

Jag hade oxå satsat på en weekend nu, och därefter en lite längre resa när barnen blivit större.
    Våra barn kommer vara 3,5 samt 11 & det är på gränsen att jag vill åka en hel vecka utan dem! Samtidigt ska man ju komma ihåg att alla barn är olika likaså deras föräldrar Jag hade inte kännt mig bekväm med det, men då har vi sällan barnvakt till våra barn heller. Vet andra som åkt utan problem & barnen har heller inte tagit skada av det...
    Dessutom skulle jag tro att det är lättare att lämna en 1-åring än en som hunnit bli mellan 1,5-2 då de är mer medvetna om att de är borta från föräldrarna...
    Frågan är nog hur bekväma NI skulle vara i situationen?

Lycka till med ert val!!!

• sici

Vi åkte en vecka utan vår 20 månaders. Det var svårt att koppla av helt. Jag hade inte gjort om det.

• passionsblomman

Jag kan bara tala för mig själv och för min del är det bara så att det hade varit helt otänkbart att lämna min son i en hel vecka när han var så liten. Ärligt talat hae jag antagligen tyckt en helg var rätt jobbig också...

Min syster-som är betydligt tuffare än jag i mycket, åkte med min mamma och hade sin dotter hos pappan, hon fick flyga hem igen och avbryta hela semestern för hon fick världens ångest. Det var alltså hon som led, inte dottern.

• Sjuttiosexan

Jag vill inte heller vara borta från våran ettåring längre tid än max två nätter även om jag vet han är i goda händer. Vi planerar att ta en weekend bara jag och mannen och sedan åka på en längre resa och då får vårat gemensamma och mannens dotter följa med :)

• trebarnsmamma

Ja det får nog bli en weekend......

• KatjaB

Vi ska gifta oss nästa sommar och då är minstingen 1 år och 4 månader. Vi tänkte ta en weekend bara vi två, sen åker vi en sol o bad resa någon annan gång när våra båda barn får följa med också.

• londontjejen

Vi har en 2,5 aring o vi ska aka till Oslo o vara borta i 5 dagar sammanlagt. Tycker det racker sa. Aven om man tror att att en vecka ar ok sa kan det kannas langt bade for er o den som passar barnet.
    Kan ni inte ta en weekend i paris el nat alltid trevligt.
    Hoppas ni far det underbart. Man behover verkligen tid tillsammans utan barn.

• 091212

Vi har en dotter på 2.5 år som vi tänker låta vara hos sin mormor 1 vecka när vi åker.
    Jag tror att det går bra!
    Såklart kommer vi längta efter henne men jag tror och hoppas det går bra!
    Vi har visserligen lämnat bort henne en hel del då vi inte har så nära till barnvakt så brukar det istället bli 2-3 nätter de gånger hon är hos mormor eller farmor. Vilket inte är ovanligt. Och det har vi inga problem med.

Men känner ni er oroliga redan innan så kanske det inte är att rekomendera...
    Vi tänker bara att det ska bli så soft att bara bry sig om varandra en hel vecka!!!
    Hoppas ni tar rätt beslut!!
    Kom ihåg att man är verkligen värd att få ta hand om sig själv ibland!!

Lycka till!!

Svar på tråden Åka på bröllopsresa utan vår 1-åring?????