• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • passionsblomman

Hörredu Bruttan, ta och skicka öer ALLA de där recepten tack!

Och nästa höst får du komma hit och hälsa på lagom såhärdags och plocka lådvis med päron. Jag tror jag har fem päronträd i trädgårdn. De är dessutom as-stora och hundra år gamla. Jag har aldrig sett så många frukter på samma träd förr.

• passionsblomman

Vad fasen, det måste vara ngnt knas med bt...jag ser dina inlägg med fördröjning Ninnis och flera andras i andra trådar också. Alltså, nu igår så var Bruttans det senaste när jag svarade henne, och ändå är ditt där nu fst det borde hunnit in innan jag skrev mitt svar...*svamla*

Vad gör ni idag?

Jag ska följa med sonen och kolla in innebandyn och vad det finns för lag han kan vara med i. HOPPAS det kan bli något så det blir lite fart. Han blir ju som en osalig ande om trampar runt härhemma annars.

Ses sen!

• Ninnnis

Märkligt, Blommis!

Åh, innebandy! Världens roligaste sport Hoppas han hittar ett bra lag så att du kan bli innebendymamma!

Vi har en ganska soft dag med sovmorgon och långfrukost. Det fina vädret som de lovade är inte här i allafall, men jag och vovven ska ta en långpromenad i eftermiddag när maken åkt till Tyskland.

• Daa

Hej!
    En härlig, men blåsig söndag.

Lanovia: alltid besvärligt med försäkringstjafs, hoppas det ordnar sig kvickt.
    En vän till mig tillrättavisade mig en gång och sa att man aldrig ska tänka att katastrofen lurar om hörnet bara för att man är alldeles för lycklig. Hon tänkte så. Hennes liv var perfekt, så som hon ville ha det. Hon ångrar idag att hon inte vågade njuta då, för en tid senare förlorade hon så mycket och livet blev med ens väldigt tungt. Nu har hon det betydligt bättre igen, men det var några svåra år.

Ninnis: håller med att innebandy är skoj. Kanske inte att titta på, men att utföra. Oj, det var länge sen nu.

Hjälp! Nu håller vinden på att ta med sig vårt tak! Det låter så iaf.
    Men taket på friggebodan verkar ligga stadigt iaf

• Villemoa

Håller med Daa; en härlig men väldigt blåsig söndag!

Innebandy som är så kul! Min man spelar själv innebandy, numer i div 4 men har i många år spelat i div 1. Klart att Moa har en liten innebandyklubba hemma som hon älskar att spela med
    Älskar själv att titta på innebandy och blir som förbytt!! Man har ju skrikit en del på läktaren genom åren

• Ninnnis

Jag spelade innebandy på elitnivå som "ung" ( ), men trasigt korsband + minisk satte stopp för det... Var tränare under några år, men flyttar med mera gjorde att jag lade av. Saknar det dock!

• passionsblomman

Nu har vi innebandat!

Men hörni, när man går från träningen och en av tjejerna som är ledare för det första är rejält tjock och för det andra RÖKER på vägen hem, hur fasen ser DET ut egentligen?

Hon spelar uppenbarligen själv,f ör nästa träning är hon och den andra inte där, för de har själva match då. Men hon ser verkligen inte ut att utöva någon fysisk aktivitet alls.

Träffade en pappa som har en son ett år yngre än min och de verkar gå bra ihop, så nu hoppas jag de både kommer att vilja leka och idrotta ihop framöver.
    Min son fick mycket beröm och glänste totalt på denna innebandyskola. Han och en tjej till är de enda -01:orna, alla andra är yngre.

Man kan säga att det märks att han lirat en del på skolgården under de här 2och1/2 åren.
    Tyvärr är det jädrigt tunnsått med grabbar i hans årskull och det finns inget lag som tränar mer regelbundet förrän 11-12-åringarna
    Måste lobba lite för att få ihop lite folk till ett lag tror jag,annars blir det ett litet helsicke med tjatig understimulerad unge hemma alla dagar.

OBS jag menar såklart inte att tjejer inte kan spela-däremot VILL de tdligen inte här, utan den ceerleadingdans som finns är det som drar tjejerna.

Nu har jag suttit och kollat nätet efter mer idrott, men sonen vet nog inte riktigt själv vad han vill göra så vi får se...

• Daa

Lite trädgårdspyssel och en promenad senare: rejält rosig om kinderna. En härlig dag, som sagt, men blåsig.

Ninnis: förstår att du saknar innebandyn. Jag har bara spelat på "kompis"-nivå, men det är riktigt roligt. De senaste gångerna (och det var ganska länge sen det med) har jag dock mest varit ett s k rundningsmärke för de rappa nittonåringarna.

Bruttan: hoppas ni hittar nån kul aktivitet till grabben.

*hjärtar Moa med den lilla innebandyklubban *

Svar på tråden I vått och torrt och väntan