• delirious

Han vill inte ge mig en morgongåva...men..

men jag har redan fixat en åt han :(...hur gör jag då?
    Saken är den att min m2b varit gift tidigare, så han har redan gått igenom allt detta med morgongåvor å ja allt kring bröllop..Han gav sin förra fru en morgongåva vilket gör att det känns sårande att han inte VILL ge mig...förstår om ni tycker det låter ytligt men det är inte så jag menar. Inte gåvan i sig, men att han inte vill lägga energi på å fixa nåt...ja jag vet inte men känner mig sårad, har från början tyckt det känns jobbigt att han gift sig förut men det är ju något jag varit medveten om när jag svarade ja på frieriet så jag kan ju inte skylla på nån annan heller...äh ville bara tycka synd om mig själv en stund, nu har jag skrivit av mig lite och kan fortsätta med att sy lite klänningar :) Tack till er som lyssnat...

• Svar på tråden Han vill inte ge mig en morgongåva...men..
  • evst

Hej,

Inte så mycket råd kanske men jag har lite samma sits. Jag är gift sedan tidigare och min sambo och jag gifter oss i november, efter en hel del tjat från hans sida. Jag är likadan som din blivande man, orkar inte riktigt engagera mig, "been there done that" liksom.

Det enda jag kan säga är att det kan hjälpa att du helt enkelt förklarar för din blivande hur du känner, jag tror ju inte han gör det här för att vara elak

När min sambo förklarade hur viktigt det var för honom med alla saker runt omkring bröllopet som jag mest avfärdade, förstod jag att det var viktigt för honom. Det blev då lättare att engagera sig, då jag vet att han tycker det är viktigt!

• Olivia 09
    evst skrev 2009-08-16 13:30:34 följande:
    Hej,Inte så mycket råd kanske men jag har lite samma sits. Jag är gift sedan tidigare och min sambo och jag gifter oss i november, efter en hel del tjat från hans sida.
    Jag hoppas att du är skild också sedan tidigare Förlåt var bara tvungen!

Men för att svara TS, jag tycker också att du ska prata med din blivande. Han verkar inte förstå hur viktigt det är för dig, och framför allt hur viktigt det är att ni producerar ERA traditioner och minnen från bröllopet. Att han har gett sin förra fru en morgongåva tycker jag nästan gör det ännu mer legitimt att han ska ge dig en också, för att sudda ut det gamla och börja om med det nya. Inte att han måste ge dig något dyrt eller omständigt, men det är tanken som räknas.

Förklara för honom att det faktiskt KÄNNS lite jobbigt att han har varit gift tidigare och bara för att han har gått igenom det här tidigare så har DU ju inte gjort det (med honom) och du VILL göra det. Har han friat till dig borde han faktiskt förstå det och acceptera det, några krav måste man ju kunna få ha som förstagångsbrud!
  • delirious

tack så hemskt mycket för erat stöd...har pratat lite med han men vi har 5 barn så det blir nog att vi pratar mer ikväll efter vi lagt dom..Känns mycket bättre efter era kloka ord :)

• Anja 19 juli 2008

Förstår dig till fullo.

Kan det inte vara så att din blivande väljer att inte ge morgongåva just för att han inte vill att bröllopen ska likna/påminna om varandra?

Han har kanske planerat något annat?

Svar på tråden Han vill inte ge mig en morgongåva...men..