Enkel brudbukett
Gifter mig på lördag. Tänkte bara åka till en blomsteraffär på fredagen, plocka ihop några fina blommor och använda det som "brudbukett". Nån som har några tips som kan göra en enkel bukett lite mer "bröllopsaktig"?
Gifter mig på lördag. Tänkte bara åka till en blomsteraffär på fredagen, plocka ihop några fina blommor och använda det som "brudbukett". Nån som har några tips som kan göra en enkel bukett lite mer "bröllopsaktig"?
måste säga att det är modigt gjort av dig!!
Jag hade antingen plockat ihop lite fina rosor med nåt grönt eller vitt till (det som finns) och avänt band eller nålar med pärlor att smycka ut det med...
Fast jag ska göra min egen oxå, men beställer vita kallor och binder ihop dessa med silverband och pärlor...
Lycka till!
Här finns jättebra tips om man vill göra sin egen brudbukett:
www. gamman. se
Jag hade tänkt göra precis som du! Det kan vara fint att ha bara en sorts blomma i en tät och kort bukett, kan bli väldigt sött. Ett tips är ju att du kollar in blommor innan så du vet vad du vill ha för färg och blomtyp.
Själv skall jag bara ha rosor, inget grönt - röda och rosa, utan band eller någon annan dekor.
Jag har på min blogg (sbrollop.blogg.se ) ett youtubeklipp om hur man gör egen bukett med rosor. Blir otroligt fint, jag själv följde den.
Tack för alla tips! Ska kolla in dem nu
Eller så satsar du på 3-5 Gerbera i en knallig färg med mörkt gröna blad till. Skitsnyggt tycker jag! Be floristen sätta ihop en bukett till ett födelsedagsbarn som vill ha det lilla extra ;)
SandyT: Den videon var ju perfekt! Tack så jättemycket!
Min bukett bestod av en röd ros i mitten och flera vita krysantemum runt om! Endast bunden med ett enkelt snyggt band runt om. Jättevacker!
Kommer nog själv göra ungefär samma sak...ev be dom binda i hop en liten handbukett...eller köpa och låta min syster binda.
Ooo du gifter ju dig imorgon ser jag nu! Du måste lägga in bild på buketten sen :D Hoppas ni får en helt fantastisk dag!