Bride in the city skrev 2009-08-17 12:56:24 följande:
Mrs Opp skrev 2009-08-17 12:02:36 följande:
Hör kanske inte till ämnet, men trevligt tycker jag att se att man pratar med folk innan och stämmer av datumet vid behov! SÅ gjorde vi med. För oss var själva inbjudan på papper bara en bekräftelse på den inbjudan vi levererat muntligt. Känns ibland som om allt ska vara så hemligt, även save the day korten verkar -ibland- vara lite av en teaser; "vänta ska ni få se, här händer det hemliga saker men ni får inte veta mer just nu.". All respekt för att man vill gardera sig om att gäster kommer till ett bröllop i semestertider, men kan man inte prata med de viktigaste personerna istället så snart man bestämt sig?Nåja, glad att en del gör det i alla fall.
fast för vår del känns det som en del av själva grejen att överraska. Jag vill inte att alla ska lägga sig eller säga gör så gör si, bjud den, bjud inte den...Vi kommer vara de första i släkten som gifter sig. På min M2b sida är ingen gift (bortsett från två fastrar) inte ens hans föräldrar och det beror inte på att kusiner el liknande är unga, för han har kusinbarn som är äldre än vad han själv är utan det bara är så...På min sida är mamma och pappa, mormor och mofar gifta men inga andra. Vi vill helt enkelt överraska och vi vill att det ska komma från oss, så det inte råkar gå runt...