Ska alla som gifter sig i sem,tider skicka save the date?
Det verkar som om många skickar save the date kort om man gifter sig mitt i sommaren.
Är det bara jag som inte kommer göra det?
Det verkar som om många skickar save the date kort om man gifter sig mitt i sommaren.
Är det bara jag som inte kommer göra det?
Mrs Opp skrev 2009-08-17 12:02:36 följande:
En kompis skickade ut sitt "save the day" tillsammans med julkortet, och de gifte sig i Aug...Inbjudningkortet kom nog i feb någon gång tror ja...
Bride in the city skrev 2009-08-17 12:56:24 följande:
Vi skickar inga save-the-date kort. Utan skickar istället ut inbjudningskorten redan i januari-februari o vi gifter oss 31 juli.
Vi gifter oss i sportlovtider insåg vi och valde att skicka ut sav the date så gästerna kan planera lite. Vi är inte helt klara med en del saker vi ska beställa och vill beställa allt i en klump och på så sätt har vi fått lite extra tid till det.
Mia 77 skrev 2009-08-17 09:25:39 följande:
Vi gjorde inte det. Å andra sidan så talade vi om för nära och kära som skulle bli bjudna att vi skulle gifta oss den dagen. Så det är väl ungefär samma sak, men mycket lättare...
Nämnde save-the-date-korten för min mamma, som tyckte att det var onödigt... Det räckte väl med att berätta till de som behöver lite mera framförhållning, tyckte hon. Så jag skiter i korten. :) Där sparade man lite pengar och energi...
vi ska gifta oss 10 juli och kommer inte skicka STDkort, utan skickar ut inbjudnkorten io januari istället... :)
Mia 77 skrev 2009-08-17 08:54:14 följande:
vi skickade ut save the date-kort eftersom vi vet att många i släkten brukar planera sin semester tidigt.
Men vi hade inte det som en teaser att man inte vet vad som ska hända, utan det står klart och tydligt att då gifter vi oss och inbjudan och detaljer kommer längre fram.
Alla har reagerat positivt och tyckt att det var en jättebra idé just så att de kommer ihåg "vårt" datum med tanke på semestrar o allt
Vi skickade ut våra spara datumet kort, så att de kom fram exakt 1 år tidigare än själva vigseln. Jag vet att det bryter mot en hel del vett och etikett, men vi gjorde det på ett väldigt kul sätt och har enbart fått positiv respons! Vår inbjudningar kommer vi nog skicka ut 3 mån före vigseln.
Vi ska skicka ut våra Save-kort om ca 1-2 veckor. Gifter oss i början på juni.
Jag rekommenderar att man gör det, vi gjorde det via sms, fanns annat vi ville prioritera i budgeten än att kicka ut "save the date kort". Via sms fick vi snabba svar om antal gäster vilket var superbra, sedan kunde vi vänta lite med inbjudningarna (skickade ut dem 3 månader innan bröllopet)