• sofia10

Snabba svar om tips m;hippa

Har en kompis som jag skall fixa m;hippa till...

N[gon som har bra tips!

Hon vill inte g;ra bort sig, ingen strippa och inga roliga kl'der.. Vi kommer g[ ut p[ kv'llen f;r det vet jag att hon gillar men vad g;ra p[ dagen_

• Svar på tråden Snabba svar om tips m;hippa
  • Alexxxi

Det beror på vad hon gillar och hur mkt pengar ni vill lägga ut på grejjer, åka i en luftballong? En häftig körupplevelse med en riktigt het bil.

Nu vet jag inte vart ni bor men det med bilen kan man göra i sthlm,gbg och malmö. D e ju några exempel iafl.

• jojoånick09

okej när jag fick min möhippa fick jag ett par lisebergskaninen öron och en "piska" det var hela min mundering.. så man behöver ju inte spöka ut henne jättemycket bara något... en slöja eller ett diadem räcker liksom...

jag och min sambo fick svensexa/möhippa samtidigt så vi fick först spela kubb i lag,sedan fick vi testa på att åka gocart på utomhusbana.. sedan gjorde vi klädstrecket 2ggr men det är inget för din vän då med andra ord..

det hela avslutades på liseberg några tim senare med 5kamp,kvällen skulle egentligen avslutas på restaurang men det var inte så bra planerat alltihopa.. som sagt det är var ni bor och vad hon gillar..

men många tjejer kommer ju ofta hem och ställer till med champangefrukost... så det och någon spa upplevelse kanske är något...

• Laguna 2

CD inspelning
    Chokladprovning
    Vinprovning
    SPA
    Laserddom
    Femkamp

• Flygande taxen

Programmet beror ju mycket på om man har möjlighet att satsa en massa pengar eller om man måste försöka hålla budgeten nere.

Om ni har råd att lägga ut med rätt så mycket pengar så är ju möjligheterna nästintill oändliga.
    T.ex. kunde man spöka ut henne lite, men ändå så att hon ser snygg ut, och låta henne få ett "photoshoot" med en riktig fotograf i studio. Så kunde hon få posera lite halvlöjligt i sina utsryrsel, men just så att hon ändå känner sig lite snygg och fräck. Sen kan man lägga bilerna, tillsammans med era egna foton från kvällen, i ett fint album som hon får på bröllopsdagen. Kanske uppskattas av brudgummen också?
    Finns säkert massvis med diverse uppleveslegrejor man kan göra också, gå på äventyrsbad, spa, hoppa fallskärm etc.

har man tajt budget så får man bara lov att vara lite mer påhittig. En tipsrunda kanske skulle vara kul. t.ex. så att det bara är närmste vännerna el. syskonen som sköter kidnappandet. Sen tar man ut henen till nån plats där hon får börja en tipsrunda och på varje "station" står en av tjejerna i möhippegänget som hittat på en egen, personlig fråga till henne (eller uppgift). Priset för att hon klarar tipsrundan är ju då att hon samlat ihop hela tjejgänget.
    Sxleksaks-grejs i div. utforningar rukar avra uppskattat, t.ex. Lustpartyn. har man inte möjlighet att fixa ett sånt kan man ju bara gå in i ortens sexleksaksaffär (finns ju nästan överaltl nuförtiden). Om man bestämmer tid med dom före, så de vet att man är på kommande, så fixar de säkert till nåt extra åt er.
    Låt bruden köpa en grej därifrån sen som ni betalar.

När vi ordnade möhippa till min kusin i somrast så hade vi gjort en uppgiftslista åt henne som hon skulle fixa under kvällen. den gick i stort sett ut på att hon skulle samla ihop saker till sin fest. Typ hitta ett halvtomt ölstp = dricka för kvällen, hitta en korvkiosk = maten, en mercedes = droska från kyrkan osv. Sen tog vi foton av henne då hon hittade sakerna.

Vill man inte spöka ut bruden alltför mycket kan man just låta henne få fixa till sig snyggt själv, alt. hjälpa henne med att få en snygg och proffsig sminkning och frisyr, och sen bara ge henne ett par attirlajer t.ex. slöja eller prinsesskrona.
    det går ju också att göra en banderoll (heter det så?) av typ ett gammalt lakan som man skriver "MÖHIPPA" eller "BRUD XX.XX.XX" på, så fattar folk att det är en hippa

• Fenixx

testa på någon dans!
    jag anordnade en möhippa i våras och vi hade Linedance, var kanonskoj att prova på.

• HallonGumman

På min möhippa fick jag vara "modell för en dag" och bli sminkad av en make-up artist och sen fotad i en studio av en fotograf.Var jätteroligt!
    Fick också besöka en erotik shop för att inhandla något till mig och blivande maken sen på kvällen lagade vi mat tillsammans och de hade frågesport med mig.Där jag skulle gissa min sambos svar på ett antal frågor om oss, för varje fel fick jag ta en shott och vid varje rätt fick jag en present bl.a. massageolja, underkläder, sextärningar osv.Var också himla kul! Kvällen fortsatte vi sen på ett uteställe med mkt dans. Var verkligen helnöjd med dagen,var helt en hippa i min smak då jag inte ville ha ngn förnedring eller klä ut mig.Hade endast en tiara på mig under dagen.

• Flygande taxen

Din hippa lät ju superkul Hallongumman!

Sitter själv och väntar på min. Är dock inte 100% säker på att jag komemr att få en, eftersom jag ju faktiskt redan är gift (vi bjöd bara in till fest senare).
    Dessutom sa min lillasyster att de inte vet om de orkar ordna nån. Dum som man var gick man ju på det direkt, men sen började jag fundera att de kanske bara lurades så jag ska vara helt oförberedd....

Hm... men man kan ju aldrig avra säker. Skulle vilja tipsa dom om det ni gjorde på din hippa, men man vill ju inte lägga sig i för mycket heller.

• HallonGumman

Jaha så du går i väntans tider då;)Spännande...!jag fick ett brev från polisen(!)där det stod vart jag skulle infinna mig på en viss dag en viss tid samt vad jag skulle packa..fattade ingenting först:)

Du får väl bara "hinta" i största allmänhet om vad som skulle vara kul att göra någon gång...utan att säga det rätt ut...brukar ju vi kvinnor förstå iaf.Männen är det ju sämre med när det gäller att koppla "hintar",har jag märkt!

När gifter du dig?

• Flygande taxen

Jag har faktiskt redan gift mig Därför är jag inte så säker på att dom faktiskt ordnar nån hippa.
    Vi gifte oss i smyg i juni och ska ha (försenad) bröllopsfest den 17:e oktober.

Så de har ju ännu rätt så gott med tid på sig

Har, lååååångt tidigare, pratat med både min lillasyster och en av mina bästa kompisar om ungefär vad man skulle vilja göra (och framförallt vad man totalvägrar att göra) på sin eventuella, framtida möhippa.
    De har också berättat åt mig vad de vill göra ifall den dagen kommer, så vi har liksom helgarderat oss lite Men såklart det hade varit kul om dom hittar på nåt helt oväntat också!
    Tror nästan jag skulle ha roligare att planera själva möhippan, än att vara med på den, så man har liksom lite svårt att inte blanda sig i.

• Bridemma

För vår kompis, som var gravid, så fixade vi en lugn möhippa, med vedeldad badtunna, snacksbuffé, och sedan 3-rätters middag och härligt tjejsnack hela kvällen. Allihopa sov över på samma hotell och åt härlig frukost tillsammans, sedan blev det picknick ute på Pilane, ett gravfält med konstutställning som vis visste att bruden länge velat besöka! kanontrevligt!

Själv skulle jag tycka att det var kul att göra något aktivt, typ fäktning, åka RIB-båt, lära sig glasblåsning, vinprovning, chokladprovning, dansa afrikansk dans (eller likanande), femkamp osv.

• kot

På en kompis möhippa provade vi på fäktning, det var superkul! Sen fick hon sjunga in en låt till sin blivande make med text hon författat själv under dagen.
    På min möhippa fick jag bland annat prova på att klättra klättervägg, det var oxå skitkul, sen var vi på relax på ett badhus och så var vi hemma hos en av tjejerna på middag, där hade de med sig små presenter jag fick, med saker som fick dem att tänka på mig, det var så gulligt! Sen hade de köpt vita t-shirts som de målade på till mig, med uppgift att jag måste ha dem på mig på bröllopsresan och fotografera mig i dem, hehe. Och jag fick måla en till min (nu nyblivna) make. Jag är väldigt pysslig så det passade mig väldigt bra. Men huvudsaken för mig var att vi umgicks, att mina vänner hade tänkt och planerat en hel dag för mig där jag inte hade en aning om vad som skulle hända var en otrolig upplevelse - särskilt som jag är ett sånt kontrollfreak annars. Hihi.

• workoutgirl

Ett bra budgetalternativ kan ju vara att ha en MaryKay visning och kanske bjuda blivande bruden på någon kräm eller så. Själva visningen är ju gratis och ganska kul

• Flygande taxen
    workoutgirl skrev 2009-08-20 14:57:19 följande:
    Ett bra budgetalternativ kan ju vara att ha en MaryKay visning och kanske bjuda blivande bruden på någon kräm eller så. Själva visningen är ju gratis och ganska kul
    Det var ju en bra idé! Så kanske MaryKay-konsulten kan göra en sminkning på bruden också. Så är hon festfin om det blir utekväll sen!
  • Taaanja

Jag sa att jag inte ville ha några pinsamheter, men det fick jag ändå. Och gud så roligt vi hade! Jag tror alla säger att de inte vill göra något pinsamt..

Svar på tråden Snabba svar om tips m;hippa