• hanna84

nervös inför vigseln!!

Tips på hur man kan lugna sig inför vigseln. Jag börjar bli så nervös nu....ush en väldigt jobbig känsla...ska jag gå och va nervös i flera dagar nu?! det bara maler i huvudet på mig hela tiden. Allt är klart så igentligen kan jag bara slappna av men hur?

• Svar på tråden nervös inför vigseln!!
  • Lido

Det kommer att gå bra! Kolla igenom "programmet" så du vet vad som kommer att hända, man brukar bli mindre nervis om man känner sig förberedd. Sedan är det bara att gå fram till altaret, sjunga med i psalmerna, svara "ja" och upprepa löftena som prästen läser upp, gå ut ur kyrkan igen och så är det klart! Busenkelt! (Gifte mig nu i helgen och var rejält nervös precis innan, men det var inga problem när man väl var i gång med giftandet.) Jag hade jättekul hela dagen, det kommer säkert du också att ha!

• Imma

Det är klart att du är nervös, det är ju värsta grejen som ska hända!

Precis som Lido skriver, så är det ju inte brudparet som gör de allra mest komplicerade sakerna under vigseln, men jag var också nervös när vi gick in. Det gick över när vi väl stod där framme.

Du har en fantastisk sak framför dig, men allt kommer att gå bra!

Lycka till!

• X50S

Låt bli att oroa dig för att något ska gå snett. Njut av dagen och se till att andra vet hur de ska hantera saker. Även om inte saker går som planerat så brukar dagen bli underbar. Bättre njuta och ta det efter hand än att ha varje minut inplanerad och sen bli besviken över att något inte blev som man sagt.

• Paljetten

Hej Hanna
    Jag är också nervös....fattar du att vi snart är där???
    Jag skrev ut vigselakten från svenska kyrkans hemsida, så ska jag och m2b träna hemma några gånger innan. Hoppas det kommer kännas lite bättre då. Lycka till på lördag! Och njut av dagen som alla säger, den går fort!

• Tea80

Jo då..trots att vi bara ska vigas med vittnen närvarande så börjar fjärilarna fladdra i magen nu....
    När jag var tärna för min vän för några år sedan, när vi stod innanför dörren o v'äntade på att klockona skulle ringa o vi snart skulle gå in....då var nog jag mer nervös än själva bruden...hehe men när vi väl kommit fram till altaret så släpte det....när man sett alla gästerna osv.
    Sen flöt det ju bara på.....o tänk så mycket spänningar som släpper när prästen/vigselförättaren väl säger att man är man och fru!!!!

Lycka till alla!!!

• hanna84

ja det går säkert bra. Kommer ju vara en av de roligaste sakerna i livet, ska gå igenom vigselprogrammet och se om det känns bättre sen. Tack alla och Lycka till ni som har erat kvar

Svar på tråden nervös inför vigseln!!