• trebarnsmamma

Ang "resväska " att lägga resecheckar i

Har gjort en liten resväska som jag dekorerat o fyllt med sand/snäckor etc där det är tänkt att gästerna kan lägga sina bidrag till vår resa! Frågan är om man ska skriva något tex tack för ditt bidrag eller liknande eller förstår gästerna att de ska lägga där? Hur har ni andr a med resväkor gjort?

• Svar på tråden Ang "resväska " att lägga resecheckar i
  • Flygande taxen

Om ni förväntar er att få också andra saker än resecheckar, så kan ni ju lägga väskan på presetnbordet, så fattar folk säkert vad det är frågan om.

Men ja... var ju rätt knepig fråga detdär. Jag kan inte komma på riktigt hur det har gått till på de bröllop jag varit på. Man har väl alltid bara sett presentbordet, gått dit och lagt kuvert eller paket där.

Om ni har någon som står och tar emot gästerna när de kommer, typ ni själva eller ett värdpar elle nåt, så kanske ni/de kan visa var presentbordet är i.o.m. väkomnandet/handskakandet.

För även om ni bara önskat er checkar och inte förväntar er få nåt annat, så kan det avra bra med ett bord ändå. Då har man ju nånstans att ställa upp gratulationskorten på också!

• bridesilly

Vi hade en bild på oss som brudpar som vi har tagit på tivoli och sen skrev vi såhär ungefär. Hjälp oss packa väskan inför bröllopsresan och gör den än mer speciell.

Svar på tråden Ang "resväska " att lägga resecheckar i