• Fölet

Resetips

jag önskar förslag på lyxiga resmål för vår bröllopsresa (ej västindien). något lite extra, inget lågbudget.

• Svar på tråden Resetips
  • Flygande taxen

Budapest!

Väldigt fin och romantisk stad!
    Prisnivån är lite lägre än här i Norden, t.ex. restaurangbesök o.dyl. är väldigt förmånliga, även om man går på finare restaurang.
    Finns många fina museum och parker och dessutom har de jättehärliga badanläggningar också!

Vill man resa utanför Budapest så kan jag rekommendera att man tar tåget till Tokaj (kan hända att man måste stiga av i Nyiregyháza och åka taxi till tokaj, men det är bara 15 km bort och taxi är billigt!). Tokaj är ett väldigt berömt vindistrik, även internationellt. Gå på vinprovning i nån lokal vinkällare och köp hem lyxigt tokajvin till väldigt förmånligt pris!

• Alexxxi

Rom eller Venedig är väl ganska lyxiga med? Eller?

• HurraViSkaGiftaOss

Hawaii är underbart!

• Vid havet

Taormina på Sicilien! Vi var där på vår bröllopsresa precis och det var fantastiskt!! Lyxigt, vackert, mysigt, mycket att se och kändes genuint.

• Mlle M

Franska Polynesien ar fantastiskt; Bora -Bora tex ar perfekt som brollopsresemal. God fransk mat fantastiskt vatten ; verkligen paradiset.

• Mamli

åh hawaii hade ju vart nåt!

själv ska man till teneriffa, ett 4stjärnigt hotell, gästernas favorit. och just den veckan vi åker var de erbjudande så var billigaste dessutom

• Fölet

många bra förslag... skall försöka snäva till det något.
    håller oss gärna i europa, slippa massa timmar på flyg.
    maten och drycken är viktig, och ett riktigt schyst hotell..
    shot!

• Mlle M

Cipriani Hotel i Venedig

Hotell Splendid i Portofino

George V i Paris

• Flygande taxen

Men då måste jag nog föreslå Budapest igen! *skratt*

De har riktigt bra vin i budapest och det kostar nästan ingenting att beställa in en flaska på restaurang!
    Maten är också riktigt bra där!

Dessutom tar det bara typ två timmar att flyga dit, åtminstone från Helsingfors.

• Flygande taxen

Flygande taxen skrev 2009-08-20 14:26:45 följande:

De har riktigt bra vin i budapest
    I UNGERN menar jag ju, förstås
  • Fölet

har för mig att jag läst något om några schysta hotel på mallorca.. någon som vet.

• 20090801

Cooköarna, Fiji, Tahiti m.fl. Vi tänkte åka dit men valde att åka till Dominikanska istället då vi ville använda en del av pengarna till husenovering.

• Mlle M

Jag har inte varit pa Mallorca men hort att det skall finnas manga bra up-hottade restauranger i Palma; aven manga nyare design-hotell dar. Kolla pa www.tablet-hotels.com om det finns ngra passande Mallorca-alternativ eller Leading Hotels of the Wolrlds hemsida forstas.

Svar på tråden Resetips