• jojoånick09

bröllops poängpromenad

hej hopp!
    det hade varit jätte roligt att ha poängpromenad för bröllopsgästerna medan vi fotograferar oss än att stå och mingla.Även om mingla är något kul att göra så känner vi att våra gäster inte skall tycka det är långdragit att stå och vänta för länge.

är det någon som har gjort poängpromenad och isf hur har ni gjort? vad är det för aktuella frågor man kan ha osv osv?

tacksam för svar!

/jojoånick09

• Svar på tråden bröllops poängpromenad
  • bridesilly

Vi hade tipsrunda med frågor om oss som vi själva hade gjort just för att alla gäster skulle kunna gå tipsrundan. även våra medhjälpare

ex på frågor

brudparets favoritmatkultur
    hur många rosor finns i brudbuketten
    vilket hotell ska dom till på bröllopsresan
    vad har dom för text i ringarna
    hur många gånger har dom varit på husvagssemester
    hur länge har brudparet planerat bröllopet

osv

• December 2009

funderar på tipsrunda med men är ganska liten lokal och i kalla december så ute kanske inte locka r

• bridesilly

ah kanske skulle skrivit också att vi satte upp tipspromenaden runt villan vi hade hyrt. dom fick gå den medans det hälldes upp välkomstdrinkar och snacks

• FiaoJonny

Vi har kört tipspromenaden i systemet frågor om m2b, frågor om mig och frågor om oss. Sen varvar vi det.

Några exempel på frågor:

1. Vilka sporter har Jonny utövat?

1. Fotboll, brottning & badminton
    X. Burling, ishockey & fotboll
    2. Badminton, innebandy & tae kwondo

2. Vad hette storbandet Fia sjöng och ?turnerade? I dalarna med?

1. Skogås big band
    x. Night train
    2. Saxarna

6. Ingen har väl undgått att brudparet älskar musik. Men vilken artist och band skäms fia respektive jonny mest över att de gillat?

1. Peter andré & scooter
    x. Hanson & Arvingarna
    2. Aqua & New kids on the block

4. vilket var jonnys drömjobb när han var liten?

1. Isspolare under hockeymatcher
    x. Astronom
    2. Paleontolog

5. Fia har opererats en gång, för vad?

1. En elfte tå
    x. högljudd snarkning
    2. förträngning på hörselgången

12. ?Oh fläskiga fontanell, din smet bestryker mig? är första frasen i en dikt tagen ut en av Jonnys och Fias favoritböcker, vilken är det?

1. ?Hoppsan, jag är död!? av Arto Paasilinna
    X. ?Liftarens guide till galaxen? av Douglas Adams
    2. ?Hjälp Jag heter Zbigniew? av Zbigniew Kuklarz

Vi försökte ta frågor som är lite roliga, lite kuriosa-varning och som vi tror blir lite knepiga för samtliga gäster, oavsett om man träffar dem varje dag eller mer sporadiskt.

Tipsrundan körs efter brudskålen då vi fotograferas. Den är runt och kring slottet och det fanns redan en utstakad tipsrunda som slottet har, kändes smidigt. Karta i festprogrammet, separata papper att fylla i och lämna till TM, samt några kopior av frågorna för de som eventuellt inte hinner klart innan middagen.

Svar på tråden bröllops poängpromenad