• zedaloo

Måste man ha likadana förlovningsringar

Jag undrar om man måste ha likadana förlovningsringar? Min är en rundad enstensring i vitguld och min sambo vill ha en kantigare slät modell i gult guld. Alltså helt olika. För mig är det helt ok men andra reagerar som om vi vore helknasiga. Vad tycker ni här på forumet?

• Svar på tråden Måste man ha likadana förlovningsringar
  • Alexxxi

Jag tycker det är helt ok så länge ni 2 är överens om det OCH att dem iafl ser ut som en förlovningsring och inte lik vilken annan ring som helst.

• Philippine

Vi håller på att välja vigselringar. Vi har nog fastnat för samma modell, men han vill ha vitguld (eller tillochmed silver...) och jag vill ha rödguld. Så vi bestämde att vi kan ta olika ringar, bara vi är nöjda båda två!

• Hofsan

Min man har en rundad ring och mina är kantiga. Han vägrar ha kantiga då han tycker de känns obekväma.

• Aleta

Nej, det måste man inte. Vi har helt olika.
    Jag har en enstensring och han har en ärvd ring.

• Steinhammersfru

Nä man måste inte ha lika ringar. Ni bestämmer själva hur ni vill ha det. Jag och min m2b har inte likadana förlovningsringar. Modellen är samma fast hans är bredare och i titan och min är i rödguld. Jag struntar i vad folk tycker om det. Om man inte gillar samma modell och/eller metall så varför ska en ha en ring som den inte gillar.

• Nicossambo

Ni ska välja de ringar ni vill ha. Det är ni som ska använda dem.

• Mamsellen på smällen

Nej, de behöver inte vara lika. Även om de flesta verkar välja lika... När vi valde förlovningsringar verkar vi ha varit de första att välja olika för den gamla damen i guldsmedsaffären. Hon blev lite paff och tyckte nog inte att vi gjorde helt rätt. Men det struntade vi i och vi är så nöjda med våra ringar!

• SandyT

Här är en till som valde olika ringar =) det viktigaste är att det känns bra för båda...trots allt ska man ha ringen resten av sitt liv

• Pingstdagen2010

Vi valde olika ringar, eftersom vi har olika smak och det fungerar alldeles utmärkt! Jag tycker inte att man är mindre förlovad bara, för att man har olika slags ringar.

• Meria84

Vi har helt olika ringar. Min är blingbling i både rött och vitt guld och hans är en slät ring i vitt guld. En ring på det fingret betyder oftast förlovning och för mig spelar det ingen roll hur ringen ser ut eller om den matchar den andres.

• zedaloo

Tack för alla svar, vi har valt att ha olika ringar och är så nöjda så

Svar på tråden Måste man ha likadana förlovningsringar