Festprogram - Hur många?
Hej, undrar hur många festprogram ni tänker göra/beställa? Om alla kommer kommer vi ha 48 gäster.
Hej, undrar hur många festprogram ni tänker göra/beställa? Om alla kommer kommer vi ha 48 gäster.
Jag använde festprogrammen som placeringskort. Gjorde mao ett till varje gäst med deras namn på framsidan ovanför vårt monogram. Blev väldigt uppskattat och dem flest tog med sig hem som souvenir.
Om du har presentation av dina gäster i programmet skulle jag nog rekommendera lika många program som du har gäster så alla kan läsa i lugn och ro när dem satt sig till bords.
Håller med TinkerBelle,vi hade också ett per gäst!
Ett per gäst! Det är kul att ta med dem hem som minne!
även barnen?
Vi hade speciella festprogram till barnen med färgläggningsbilder, hade bara mina 4 syskonbarn med.. Alla vuxna fick festprogram också, det var även bordsplaceringskort.
jag har redan placeringskrukor som de får med sig hem. jag får fundera på´t
De allra flesta av våra gäster tog med sig festprogrammen hem, så jag hade nog blivit rätt besviken om jag kommit på ett bröllop och inte fått eget festprogram.
Vi kommer nog att ha ungefär hälften så många festprogram som vu har gäster... Ett per par. Tycker det räcker, då får alla ändå med sig ett hem även om de får dela det med sin, sambo, man, fru eller vad det nu kan vara.
Absolut ett/gäst . Kan ju va så att det är riktigt olyckliga omständigheter som gör att någon inte kan komma och de kanske vill ha ett program efteråt ändå...
Fast sitter paren tillsamamns då också?
Älskarlivet: Nej, men av erfarenhet av de som kommer så är det bara kvinnsen som är intresserade av sånt.
Dessutom går det ju faktiskt att prata med varandra.
Vi kommer, beroende på hur långt papperet räcker (det var ganska dyrt), att i första hand skriva ut ett program till varje par, singlar får ett eget.
Om det räcker längre är målet att alla ska ha ett och sedan några i reserv.
En till varje, men inte till barnen som inte kunde läsa.
Iofs kan man ju ha pysselhäften till barnen, om man tar häften som placeringskort samtidigt och vill ha en vid varje plats :-P
Hehe, av alla festprogram vi gjorde blev det kanske 4-5 kvar, av 60 gäster, vilket innebär att i princip alla tog, både män och kvinnor
Jag tycker ett till varje gäst är minimum... Helst ska man ha 10-20st stående i nån korg eller fint staplade nån annanstans oxå så man kan ta ett på vägen hem om det man fick vid bordet fått en grogg över sig eller så.
Alla kommer få varit, de barn som inte kan läsa deras blir de extra så får barnen ngt annat