• grisbjörnen

Rimligt pris?

Hej Alla...

Jag var inne i en butik idag och frågade lite kring vad min bukett skulle kunna kosta och jag fick ett förslag. Nu vill jag höra med er om det är ett rimligt pris eller inte.

Min bukett: en ganska liten boll med täta röda rosor och under bollen hänger det ner murgröna. Den är såhär "enkel" och jag vill inte ha en massa krusiduller eller så. Han i affären sa ca. 800-1000kr för detta. Det kändes som mycket men jag har inte så bra koll.

Jag ska även ha små rosor i håret antagligen och sen ska vi ha rosor + murgröna på borden. Vad kan det kosta med hela kalaset? Någon som har en aning?

• Svar på tråden Rimligt pris?
  • passionsblomman

Det är inte mycket utan helt rimligt.

Vad resten kostar beror på vad du äväljer för rossort/kvalité och hur många blommor du ska ha. Det är vanligt att rosor kostar mellan 25 och 45 kr/st, så det blir ju stor skillnad beroende på vad du väljer.
    Prata med honom även om det!

• Tess80

Ja du..jag vet inte vad det kan kosta för dig.

Men jag hade också en liten bukett med rosor och murgröna (finns i mitt bild arkiv) Sedan köpte vi också 4 näbb blommor, två knapphålsblommor och blommarangemang till borden. Jag fick betala 700:- för allt detta! Vilket jag anser är ett bra pris!

• grisbjörnen

Ja du Tess80 det va ju ett riktigt bra pris. Var bor du? Jag bor i Göteborg och här är de flesta florister ganska så dyra. Jag ska ju till skillnad från dig också ha röda rosor och då kanske priset går upp en hel del. Super fin bukett annars du hade!

• spanishGuy

Hej grisbjörnen,
    jag känner en tjej här i Göteborg som "studerar" till florist och som vill öva mer med buketer, hon har lite erfarenhet och bara tar betalt för själva blommorna som du vill använda i buketen och då antar jag att priset gå ner mycket.
    Om du vill kan jag skicka hennes mejl adress till dig.

• grisbjörnen

Det låter som en bra idé. Jag vet vad jag vill ha å den är ju inte så svår att få till (tror jag). Men jag är intresserad av att ngn ny prövar också. Jag är inte så noga. Går det att få tag på mail via ens sida eller behöver du den på annat håll?

• spanishGuy

Hej,
    om du vill kontakta henne kan du mejla till:
    miamaj på hotmail punkt com ( jag vet inte om man får skriva mejl adresser på den här forum )
    Jag hoppas att du kan få hjälp from henne.

• grisbjörnen

Tack så mycket spanishguy!

Svar på tråden Rimligt pris?