• baybee80

Ni som gifter er och har barn...

...hur gick det i kyrkan? vi har två goa tjejer som är 4 ½ och 2 år gamla, som ska vara brudnäbbar. Den äldsta kan man ju prata med, men lillan kommer nog röja runt i kyrkan =) Själv tycker jag det är charmigt att de tultar runt oss under själva vigseln, men sen vill man ju inte att de ska stimma under t ex solosånger eller vigselakten osv... Någon som har några tips? Ska man fixa en liten hörna i kyrkan där framme där de kan pyssla med ngt? Tips eller erfarenheter mottages gärna =)

• Svar på tråden Ni som gifter er och har barn...
  • planerarbröllop

Min dotter är nu 1 år och 3 månader. Vi gifte oss förra lördagen. Se till att någon av de nära anhöriga ansvarar för barnen. Någon som känner flickorna väl så ni slipper tänka. En lekhörna känns inte som någon idé då man är i kyrkan en sådan kort stund.

• allehanda

Det är nog inte läge för något pyssel i kyrkan, jag vet precis hur mycket leksaker hör när de kastas på ett trägolv och konstgt nog så brukar det ljudet uppskattas av en 2-åring! som då kastar sakerna flera gånger. Eller så blir de små liven oväns och då kommer det stora barnet bärande på det mindre till någons förtret!
    Kan ni inte utse någon gäst som kanske står ut med att missa lite bröllop att vara barnvakt, h*n kan kanske ha några gotter med sig?, ta barnen och promenera en bit i kyrkan,lufta sig ute , gå på toa osv. Det här brukar alla barnfamiljer få som råd när de har barnen med sig i kyrkan hos oss, funkar väldigt bra för det mesta, en konfirmation kan vara jättelänge för någon som inte är van för att inte tala om tråkigare saker som en begravning.

• charmed84

våra barn kommer att vara 4,5 år och 1,5 när vi gifter oss. Vi har ett barnfritt bröllop. Våra barn kommer bara vara med i kyrkan sen tar barnens dagmamma med sig dem hem och har dom över natten. I kyrkan kommer vi förmodligen ge barnen var en tablett ask eller nåt.

• agtiwi

Vi har 3 barn. Den äldsta är 9 år och har svår adhd, de andra 2 är 4 och 3 år gamla. Bävan för hur det skulle gå i kyrkan var väldigt stor. Döm av vår förvåning när de allihopa satt som små tända ljus under hela vigselceremonin!!

• Silla69

Vi har "lånat" Dagisfröken från kl 09 på morgonen till nästa dag.
    Så hon ska ta hand om vår lilla, både under vigslen, middagen tills vid 19-20 sååker hon hem med den lilla...

Så blir det för stökigt i kyrkan går hon bara ut med henne, men jag tror inte hon blir stökig där faktiskt..

• 27juni2009

våran 6årige son o knappt 3åriga dotter förvånade oss alla. När vi var o tittade i kyrkan ville tösen inte gå in o kyrkklockor e hon rädd för osv. Men jag sydde ett överdrag i vår färg till en stor kudde som vi la framme vid sidan av oss. den pratad evi mycket om här hemma innan o de satt som ljus, ja de pratade lite,men tyst de vill att vi ska gifta oss igen

Svar på tråden Ni som gifter er och har barn...