• Lina o Peter

    Egen inbjudan i Word, blir galen på marginalerna!!!

    Hjälp mig innan jag sliter av mig håret! (Blir ingen snygg bröllopsfrissa då...;))

    Ni som gör era inbjudningar själva, använder ni Word eller vilket program använder ni?

    Jag har ett utkast klart i Word som jag är nöjd med, men jag får inte till marginalerna... Ser bra ut i datorn, men när jag skriver ut (på testpapper) så är det inte centrerat alls...

    Jag har ett vikt A4 blad så det är formatet A5 per sida så att säga. Jag har valt två spalter och centrerad text, så det blir en spalt per sida, men marginalerna driver mig till vansinne... Hur jag än gör blir det antingen för långt till höger eller vänster.. Nån som har hjälp att ge eller tips på ett lättare program att arbeta i...? Har Publisher, men är inte så haj på det... Men kanske är lättare ändå?

  • Svar på tråden Egen inbjudan i Word, blir galen på marginalerna!!!
  • 27juni2009

    Kan du inte göra tabar på de olika "måtten"?
    Sen har du ju i utskriftsformat
    under arkiv där du kan ställa in marginaler, men bara de yttre. inte inne i texten

  • Imma

    Jag gjorde våra inbjudningskort i word och hade inga problem med utskrifterna. Om du inboxar mig din mailadress kan jag skicka över våra inbjudningskort, om du tror att de kan vara till användning.

  • Lina o Peter

    Är jättedålig på tabbarna, men ska prova det. Tack för tipset!

    Har testat alla de yttre marginalerna i utskriftsformat; breda, smala, speglade och allt vad det är, men det blir galet ändå när pappret skrivs ut och viks.. Suck... Får mäta och prova igen. Är väl nått man missat nånstans.. Funderar nästan på att ta ett nytt tomt dokument och börja om, för nu har jag så många inställningar och ändringar... ;P

  • Lina o Peter

    Åh tack Imma, skulle va guld att ha nån "mall" och byta ut text och sånt bara. TACK! Inboxar dig nu!

  • mittid

    Det kan vara lättare att använda excel för att får ordning på marginalerna. Där finns ett rutsystem som man kan använda som spalter och de är lättare att "bestämma" över.

  • KatjaB

    har du office publisher? där kan du ta vykortsstorlekar

  • Lina o Peter

    Tack för tipsen! Det löste sig till slut och nu har jag gjort ett första utkast, ska lägga lite bilder i galleriet så snart jag fotat dem. :)

Svar på tråden Egen inbjudan i Word, blir galen på marginalerna!!!