• Leese

Grundlurad. Möhippad. Å Lycklig!

Nu vill jag berätta om min underbara möhippa som överträffade alla mina girigaste önskningar.

Sedan länge var det bestämt att jag skulle på en av mina bästa vänners möhippa. Hade slutat tro att jag själv skulle bli hippad för nu är det mindre än två veckor kvar till den stora dagen.

Dagen innan ändrade tjejen som höll i den via ett sms stället vi skulle träffas på. Jag infann mej utanför Storan i Göteborg prick kl 10. Hittade ingen där å ringde till henne som sa att "Men vi e där bakom, gå lite längre." Väl inne i parken hör jag Britney Spears "Wommanizer", (min themesong sedan ett år ;) på sjukt hög volym och ett gäng som står och vinkar. Vet inte riktigt hur tankarna gick, men tillslut kom tårarna när jag insåg att jag var på väg mot min egen möhippa. Så överraskad!

Skakis och chockad mötte jag alla vänner. Allt från dagisvänner till kurskamrater. Nästan alla var där. Fick en påse med kläder, visade sig vara en kopia av Britneys utstyrsel från hennes "Hit me baby"-video. Håret flätades. Blev instruerad att alltid dansa så fort "Womanizer" spelades, vilket dom såg till att den gjorde i tid och otid... På spårvagnar, bussar, you name it. De dukade fram en rejäl brunch och jag var fortfarande inte mej själv. Lyckan var total! Efter lite mat, skratt och champagne vände jag mig om och stod öga mot öga med min fina vän vars möhippa jag varit påväg till. Hon hade också lurats och helatiden trott att hon skulle på min möhippa. Så där satt vi, två blivande brudar, i ett hav av underbara vänner.

Efter en "brudtävling" där vi tävlade mot varandra i bröllopskunskap tog vi adjö av varandra och jag togs med av mitt gäng ut till Fånarna på Farmen i Säve. Där mötte min svägerska upp och vi delades in i lag och tävlade i några timmar. Sjukt kul!

Togs med tillbaka till stan och fick ögonbindel på mig. Åkte spårvagn, gick en bit, åkte upp och ner i en hiss. Befann mig sedemera hemma hos en väninnas föräldrar där det var dukat till middag: mat från min favorit-Indier på 2:a långgatan.

Till sist utgång i Göteborg. Å då hade jag mitt "Crew" med mig: Alla tjejerna hade något rött på sig!!

Har fortfarande svårt att sluta le. Dagen var så fulländad. Att jag har vänner som bryr sig så mycket och känner mig så väl och vet precis vad jag tycker om. Helt otroligt. Jag känner mig så fantastiskt lyckligt lottad!!

• Svar på tråden Grundlurad. Möhippad. Å Lycklig!
  • Meria84

Låter underbart!! Grattis till en så fin möhippa

• Fenixx

låter som en toppendag!

jag anordnade en möhippa för en nära vän i våras och vi grundlurade henne totalt med. var såå skoj att se hennes snopna min.

Svar på tråden Grundlurad. Möhippad. Å Lycklig!