• br2be

Vad köpa till till tärna och bestman??

Sitter här och har knappt två veckor kvar til vigseln och vet inte vad vi ska ge vår tärna och bestman i present. Snälla om ni har förslag och idèer, dela gärna med er!!

• Svar på tråden Vad köpa till till tärna och bestman??
  • ToastmasterMarie

Vi ger tärnan en armband med "flygande" pärlor och bestman manchetknappar. Ganska klassiskt och kanske tråkigt men tärnan blev helt salig då jag visade mitt armband och bestman behöver manchetknappar till sina kläder och har inga. Vi betalar för deras kläder så har redan lagt en del pengar på det.

• FiaoJonny

I vilken prisklass?

Min ena tärna får en GPS till bilen, den andra ska få muminkoppar och skålar. Bestman ska få en finfin whisky och glas.

• Avalon75

Presentkort på restaurang.
    Eller någon alkohol; champagne eller vad helst de föredrar.

Min erfarenhet är att det är bättre med saker att förtära eller uppleva än saker.

• jojoånick09

alla mina som hjälper till under bröllopet får en gåva som bevisar att man kan tänka tillbaka att då fick man den grejen vid det tillfället... klart alkohol och mat är också en trevlig grej men hellre en gåva som varar längre..
    det behöver inte vara någon jätte dyr pryl.. mina presenter har kostat ca 200/st och då har jag köpt till 5 personer,bestman,tärnan,värdparet,och toastmastern.

• Flygande taxen

Kanske ni kan ge dom i present det att de slipper köpa presenter till er *skratt*

Nä, skojar bara. Men jag kunde itne låta bli då jag tycker att det på nåt sätt blir lite "tårta på tårta" att de först ska ge presenter till er och sen så ska ni ge presenter till dom.

Hade jag varit tärna så hade jag tyckt att det räckt med att inte behöva betala fullt pris för klänningen (ifall man inte själv får välja hurudan klänning man vill ha) och ett särskilt tack (i ett tal eller i festhäftet) under festen.
    Man ställer ju upp för att man vill, inte för att få presenter

• jojoånick09

jag ger dessa människor något som de kan minnas tillbaka på... även ett minne från bröllopet men ett minne de kan se varje dag de är hemma. jag förstår vad du menar det blir lite grädde på moset liksom att först få en present o sedan ge en present till dem..
    men annars kan man ju ge tärnan en bukett med blommor som kan torkas. bara det kan ju vara en present... det får min syster också.. cremevita rosor som hon skall torka sedan..
    det behöver inte vara något jätte avagangserade saker att ge bort,det finns urfina hjärtestenar där det står ett budskap på... bara det är ju fint att ge bort....

Svar på tråden Vad köpa till till tärna och bestman??