• Alexxxi

Tips om brudbukett med guldtema?

Vi har tänkt ha tema vit och guld och mina tärnor ska ha klänningar som går i beige/ eller ganska ljus guld och jag vill dekorera efter detta.

Så blommorna ska ju bestå av dessa ljusa färger.

Förslag, nån?

• Svar på tråden Tips om brudbukett med guldtema?
  • Alexxxi

Kooom igen, ni har alltid tusen idéer!! Ös på

• Svanboet

Det finns ju olika rosor med nyanser av vitt och creme men just guld har jag aldrig sett. Det finns ju glitter-sprej man kan ha till blommorna om du vill ha glitter i buketten. Sen brukar det ju också finnas lite olika guld-målade blad och liknande om du vill ha sånt i buketten. Fråga en florist när dig vet ja!

• ElinDaniel

En stor vit rosbukett med guldsidenband längst ner. Eventuellt ska jag göra något likande, då vi har tema blått. Köra cremefärgade blommor med starka detaljer. Någon pärla här o där... Enkelt och stilfullt.
    Såg även någon bild här inne på bukett med fjädrar i matchande färg.

• RedRoses

Jag har snarlikt tema. Guld och rött, men det röda ska rosorna stå för, inget rött tyg eller röda detaljer, bara rosor. Detaljerna går i guld och vitt så mitt tips är röda rosor

Om du inte vill blanda in fler färger skulle jag nog rekommendera cremevita blommor.

• Alexxxi

Jaja men det behöver inte va guld, utan creme e väl ändå finare=)

Svanboet skrev 2009-08-25 13:36:55 följande:
    Det finns ju olika rosor med nyanser av vitt och creme men just guld har jag aldrig sett. Det finns ju glitter-sprej man kan ha till blommorna om du vill ha glitter i buketten. Sen brukar det ju också finnas lite olika guld-målade blad och liknande om du vill ha sånt i buketten. Fråga en florist när dig vet ja!
  • Alexxxi

Det är oxå nåt=) Det har jag inte tänkt på innan=)

ElinDaniel skrev 2009-08-25 13:39:54 följande:
    En stor vit rosbukett med guldsidenband längst ner. Eventuellt ska jag göra något likande, då vi har tema blått. Köra cremefärgade blommor med starka detaljer. Någon pärla här o där... Enkelt och stilfullt.Såg även någon bild här inne på bukett med fjädrar i matchande färg.
  • Alexxxi

Jag älskar röda rosor, men det e ju det som e grejjen, vill inte blanda in fler färger så det lutar nog mer åt creme=)

RedRoses skrev 2009-08-25 13:41:56 följande:
    Jag har snarlikt tema. Guld och rött, men det röda ska rosorna stå för, inget rött tyg eller röda detaljer, bara rosor. Detaljerna går i guld och vitt så mitt tips är röda rosor Om du inte vill blanda in fler färger skulle jag nog rekommendera cremevita blommor.
  • RedRoses

Då tycker jag du ska köra på cremefärgat och ha sidenband i guld, det lät jättefint!

• Alexxxi

I think I will

Tack för tipsen allihopa =)

RedRoses skrev 2009-08-25 14:39:53 följande:
    Då tycker jag du ska köra på cremefärgat och ha sidenband i guld, det lät jättefint!
  • ElinDaniel

Men va kul att man kan bidra! ;)

Svar på tråden Tips om brudbukett med guldtema?