Att ge pengar i present
Är bjuden på bröllop där brudparet bara önskar sig pengar.
Någon som har en idée hur man kan göra ''paketet'' lite roligare. Är så himla trist att bara stoppa en femhundring i ett kuvert..
Är bjuden på bröllop där brudparet bara önskar sig pengar.
Någon som har en idée hur man kan göra ''paketet'' lite roligare. Är så himla trist att bara stoppa en femhundring i ett kuvert..
Stoppa pengarna i en söt spargris kanske.
Köp en fin ask och lägg pengarna i. I asken kan man även lägga små saker och bilder som man förknippar med brudparet så blir det lite personligare.
Vi har varit med om att ge bidrag till en ny soffa tex och då naturligtvis, fick vi in en runda i leksaksbutiken för att köpa en soffa till ett dockhus, vidare til floristen som fäste pengarna i soffan som i sin tut fästes i en blomma.
använder tråden lite, hoppas det är okej TS
tips till paket m resecheckar?? ideén m soffan va ju rolig!
Liten resväska kanske? Finns det inga med passande motiv kan man köpa på Panduro och måla själv!
Miss Biii skrev 2009-08-25 17:44:09 följande:
Glömde skriva att det brukar finnas små resväskor i leksaksaffärer!
Vi önskade oss pengar i present och fick förutom vanliga kuvert en stor bukett med blommor där hundralappar också var fastsnurrade.Vi fick även en liten ask där det låg ett hjärta, sand och snäckor samt pengar ihoprullade.
ett bröllop vi var på så önskade sig brudparet pengar, köpte en snygg låda från åhlens som jag fyllde med fin marmelad, "hotellflaskor" med vin, praliner och några kex som passade till marmeladen (italienskt har jag för mig) inga saker som var tvugna att hållas kallt med risk för att det skulle bli dåligt. Och så lade vi med pengen i grattiskortet.
Lådan var kanske 15*15 eller 20*20 cm
Litet tips:
Om det är möjligt, så gör hellre en insättning på brudparets konto och ge ett kvitto på inbetalningen som "present" istället.
Det är så lätt hänt att sedlar flyger iväg ur kuverten (speciellt om det finns flera sedlar) och försvinner nånstans bakom en hylla el.dyl.
Dessutom behöver man då inte hellervara rädd att någon klåfingrig gäst skulle smyga iväg med pengarna.
Vilka underbara tips ni kommer med! Vi önskar oss pengar i gåva, hoppas vi har lika kreativa gäster ;)
(vi har även ett konto som man kan sätta in på..)
Ska de på bröllopsresa utomlands är det gulligt att de dem i utländsk valuta knuten runt ett snorkel eller så :)
Vi önskade oss bidrag till bröllopsresan och hade gjort en liten "postlåda" som jag hade klätt in i tyg, limmat på lite pärlor och gjort lite roligare än en vanlig låda. Detta för att inga kuvert skulle riskera att komma på vift. Och det var väldigt uppskattat av folk och dessutom av dom som skulle städa och ta hand om presenterna. Det var så smidigt att bara ta med sig lådan, och inte behöva oroa sig för att kuvert kom på vift.
Sen fick vi bla en tavla med bilder på resmål och pengarna inramade, och en bilderbok med visdomsord om bröllop och brudpar och där var pengarna instoppade.
Lite idéer bara.
En kompis till oss gav oss 20 lappar! Blev ju en liten hög med pengar, tror det var 400 kr. Sedan hade han skrivit ett rim till att de var till drinkar på bröllopsresan! Lite kul också om man inte vill att de ser hur mycket kontanter man ger exakt, ingen kan väl med att ställa sig och räkna alla tjugor liksom..
Vi önskade oss pengar och det sötaste vi fick var just pengar i ett kort. Men de hade skrivit en motdikt till den dikten vi skrev i önskelistan. Det var lite roligt
Jag och min man gav pengar och vi växlade pengarna till mynt och lade dem i en liten resväska som vi köpt från Panduro. Sedan skrev jag ut från nätet Louis Vuittons logo och klädde hela resväskan, skrev även ut lite reseklistermärken från olika ställen och klistrade på. Den blev riktigt snygg och passade deras lite exklusivare stil :)