Jag har blivit kidnappad
Jag trodde att det inte skulle bli någon möhippa för jag gifter mig nu på söndag och nu i helgen har jag jobbat 12 timmars pass. Men när jag skulle gå till jobbet i söndags morse så såg jag en gömd bil. Jag var astrött. Bilen kommer emot mig och tutar som en galning. I bilen sitter morsan och syrran som skriker in i bilen, in i bilen. Jag var helt död och svarar: Det går inte, jag börjar jobba om 5 minuter (sa jag väl 3 gånger) MEN FATTAR DU INTE!!! IN I BILEN!!
Hm, inte lite pantad i hjärnan jag men jag kliver till slut in. Efter en stund börjar jag ana oråd. De kör mig runt i en rondell. Sen tillbaka till morsan där syrran ska durscha. Jag bjuder på mina medhavda smörgåsar till frukost och säger att jag måste snart tillbaka till jobbet. Men då går de utan att säga nåt och sätter sig i bilen. Jaha, då gör jag väl det med. De kör mot Sunne, förbi mot Torsby. 1 mil från Torsby stannar de och går ut och viskar. Jag tjuvlyssnar så öronen är elefantstora men hör inget. De har kört vilse och vänder bilen. Morsan är kissnödig. Tänk er scenen med "Vi hade iallafall tur med vädret" Syrran är sur för att hon har kört fel. De kör tillbaka mot Sunne och svänger in mot Selma spa. Morsan måste KISSA! Syrran vill ha kaffe. Jag försökte hindra dom. Man går inte in på Selma spa och lånar toaletten och dricker kaffe! Fy vad pinsamt. Jag står i foajen i mina inte allt för vackra, ej nyrena arbetskläder med skitiga tennisskor. Jag märkte tidigare att mitt resesällskap hade finskor. Då hör jag att de går fram och checkar in.
De har bokat en 2 våningssvit för oss 3!!!!!! Aldrig i mitt liv har jag varit med om nåt liknande. Mousserande vin, frukt och choklad fanns på rummet. Min sambo hade packat ner finkläder, badkläder och allt jag behövde utan att jag märkt det. Jag bara stod och hoppade och jublade. Solen sken och vi satt på balkongen och korkade upp och myste. Sen åt vi en underbar lunch. Den var SÅ underbar så jag åt så jag fick ont i magen. Så jag la mig i loungen och vilade. Då tänkte jag: Det lät som Bagge i idoljuryn, så slocknade jag. Syrran berättade sen att hon hade påkallat min uppmärksamhet. PSSSST det är Bagge, pssst, psst, MEN FÖR FAN PSSSST DET ÄR BAGGE I IDOL! Hehe. Jag snarkade gott. Men jag fick allt se honom sen när jag vaknade.
Vi har bubblat, badat, ätit god mat och tränat pilates. Kan få en bättre hippa??