• JustMeAndMyLove

Sånglektioner -kostnad?

Nu har jag bestämt vilken låt jag tänker sjunga för M på vårt bröllop men jag vill ju gärna inte sjunga fult och falskt!
    Nån som vet om sånglektioner i Gävletrakten? Medborgarskolan hae bara körsång tyvär

• Svar på tråden Sånglektioner -kostnad?
  • 22 juli 2009

Kolla om du kan få tag till mejladresser eller telefon till sånglärarna på Estetiska programmet på något gymnasium (verkar vara Vasaskolan i Gävle?) och fråga dem vad de skulle ta för ett par privatlektioner. I Stockholm tar folk allt från 300 till 1500 per lektion, skulle dock gissa att det är lite lägre i en mindre stad.

Om det är specifikt för den låten och det tillfället tror jag det är bättre att lägga pengarna på 2-3 privatlektioner än att gå en längre sångkurs i grupp.

Många sångpedagoger har redan nog med sitt jobb och vill kanske inte ha nya elever, så var noga med att berätta att du inte tänker dig att gå varje vecka i evighet utan bara vill ha en kortare insats!

• JustMeAndMyLove

Tack för råden!
    Ja det är privata lektioner jag hoppas på att hitta, eftersom sång inte är ett intresse jag har annars :)
    Ska kolla med estetiska i min hemstad, känner sångläraren där, om inte annat vet han säkert var jag kan vända mig :)

22 juli 2009 skrev 2009-08-26 16:57:20 följande:

Kolla om du kan få tag till mejladresser eller telefon till sånglärarna på Estetiska programmet på något gymnasium (verkar vara Vasaskolan i Gävle?) och fråga dem vad de skulle ta för ett par privatlektioner. I Stockholm tar folk allt från 300 till 1500 per lektion, skulle dock gissa att det är lite lägre i en mindre stad.Om det är specifikt för den låten och det tillfället tror jag det är bättre att lägga pengarna på 2-3 privatlektioner än att gå en längre sångkurs i grupp.Många sångpedagoger har redan nog med sitt jobb och vill kanske inte ha nya elever, så var noga med att berätta att du inte tänker dig att gå varje vecka i evighet utan bara vill ha en kortare insats!
    [/citat]

22 juli 2009 skrev 2009-08-26 16:57:20 följande:
    [citat]
    Kolla om du kan få tag till mejladresser eller telefon till sånglärarna på Estetiska programmet på något gymnasium (verkar vara Vasaskolan i Gävle?) och fråga dem vad de skulle ta för ett par privatlektioner. I Stockholm tar folk allt från 300 till 1500 per lektion, skulle dock gissa att det är lite lägre i en mindre stad.Om det är specifikt för den låten och det tillfället tror jag det är bättre att lägga pengarna på 2-3 privatlektioner än att gå en längre sångkurs i grupp.Många sångpedagoger har redan nog med sitt jobb och vill kanske inte ha nya elever, så var noga med att berätta att du inte tänker dig att gå varje vecka i evighet utan bara vill ha en kortare insats!
  • Sörön10

Ibland kan man komma överrens om en klumpsumma för ett par lektioner. Typ ta tre, betala för två!

Hoppas du får tag på nån! Hör av dej annars om du är beredd att åka iaf en liten bit söderut (uppsala) här har jag massor av tips!

• JustMeAndMyLove

Tippsa gärna om Uppsala, det är inte så långt :)

Sörön10 skrev 2009-08-28 02:15:48 följande:
    Ibland kan man komma överrens om en klumpsumma för ett par lektioner. Typ ta tre, betala för två! Hoppas du får tag på nån! Hör av dej annars om du är beredd att åka iaf en liten bit söderut (uppsala) här har jag massor av tips!
  • KatjaB

folk som utbildar sig till sångpedagoger brukar ta typ 100 kr/gång.. brukar sitta lappar på universitetet här, borde ju vara samma sak hos er?

• Sörön10
    KatjaB skrev 2009-08-28 07:14:53 följande:
    folk som utbildar sig till sångpedagoger brukar ta typ 100 kr/gång.. brukar sitta lappar på universitetet här, borde ju vara samma sak hos er?
    Oj, har jag aldrig hört... Det var lågt..
  • KatjaB

jo men ett bra sätt att dryga ut kassan med, det blir ju 100 kr i timpenning för dem svart så det är väl helt okej

Sörön10 skrev 2009-08-28 13:08:19 följande:
    Oj, har jag aldrig hört... Det var lågt..
  • Sörön10

det är klart det är, men alla jag vet är såpass konkurrenskraftiga att de får ut ännu mera.. :S

Svar på tråden Sånglektioner -kostnad?