Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Hjälp! Blå blommor!?

Agapanthus, Veronica, Gentiana, Anemon och Kinesisk riddarsporre är några exempel på blå blommor som inte är färgade utan naturligt blå.

• passionsblomman

Gentianan är riktigt fin just nu och jag är lite osäker på om den finns redan i maj, men kolla upp det närmre.
    Riddarsporre och Veronica finns då iallafall, liksom Blåklint och Salvia.

Anemoner tror jag du kan få tag i om du beställer, men det kan hända att de är dyrare än vanligt så dags på året. Anemoner är vanligast i butik från november till Mars-April.
    Jag är florist,men jobbar inte i butik just nu.
    De har alldeles rätt i att det inte finns så många riktigt blå blommor, det allra mesta slår mer åt lila om man ska vara riktigt noga, men nog finns det och om du tillexempel tittar i medlemmen Heloise´s galleri så får du se en BLÅ bukett vill jag lova!

Martinaa skrev 2009-08-26 21:45:57 följande:
    Nämen oj, du hade ju massor av förslag! Tack så jättemycket! Går alla dessa att beställa från butik i maj? Du jobbar i blomsteraffär va? Du kunde ditt jobb betydligt bättre än de i butiken här då, som menade att "det finns ju inte så många blå blommor" och visade en enda liten kvist med lite blå blommor!
  • passionsblomman

Heloise heter hon, hon är kvar.

För att inte dra på mig misstankar om reklam så visar jag av princip inga buketter eller andra binderier här, för säkerhets skull.

Svar på tråden Hjälp! Blå blommor!?