Inlägg från: grönklänningmedsvartspets |Visa alla inlägg
  • grönklänningmedsvartspets

Gifter mej med en amerikan, tips tack!

jag ska också gifta mig med en amerikan:) fast i USA. Ska inte ha nån traditionell bjudning så jag behöver itne fundera så mycket på nåt festprogram eller så.. vi ska ha poolparty vi:)

men vad gäller musik så finns det ju många "gamla godingar" som modell äldre bröllopsgäst säkert skulle uppskatta. tex. sången "34an" finns med engelsk text och massor andra. sen kan man ju kolla på ABBA så har vi ett bra exempel på artister som gjort låtarna på både svenska och engelska.. jag tycker dagens artister är lite lata om man jämför som bara kör på antingen ena eller andra språket :P med undantag för bidragen till eurovision:)

hoppas du får tag i en präst som är bra på engelska.. kan abra tänka mig en präst som pratar engelska emd östgötsk brytning! hade en lärare i engelska en gång som verkligen pratade riktigt hemskt.. " hällooo änd välkoom to kläss todäj" *ryser*

Mitchell skrev 2009-08-26 23:39:17 följande:
    Gronklanningmedsvartspets: Coolt med poolparty!! Jag alskar 34:an!! ska la kunna hitta den engelska texten har pa natet. hur kan du fa svenska bokstaver?? jag vill jattegarna kunna ha det! ja, jag maste verkligen leta riktigt ordentligt efter en bra prast for man vill ju inte fa skrattanfall nar man ska vara allvarlig vid altaret!!tack for alla tipsen!!
    svenska bokstäver kan man genom att gå in i språkinställningarna i windows. Man kan där ställa in tangenbordslayout och sen kan man enkelt växla mellan svensk/engelsk uppsättning genom att det dyker upp ett litet klickbart "EN" med rullmeny i ramen längst ned till höger på srkivbordet. Man kan då kan klicka på svenska istället om man vill ha det. Vår dator är automatiskt inställd på engelska vilket är himla störigt då jag ska börja skriva ett mejl och itne tittar upp förrän kanske andra meningen. då är det bara en massa semikolon och klammrar istället för åäö haha:)
    Daaling skrev 2009-08-27 13:14:46 följande:
    I USA brukar brudparet dansa en dans som kallas för "Dollar Dance" där alla män och kvinnor ställer sig i kö för att få dansa med bruden respektive brudgummen någon minut. Det finns en person som ansvarar för att säga till när det är dags för nästa gäst. När det blir ens egen tur att dansa med bruden/brudgummen så ger man personen som ansvarar för växlingarna en dollar (eller mer om man så önskar). Dessa pengar är för brudparet och ska symbolisera en god ekonomisk start i äktenskapet. Jag var på bröllop i USA 2007 och det var faktiskt en riktigt rolig grej tyckte jag!
    brukar de? visserligen bara varit på två amerikanska bröllop men där har ingen förutom föräldrarna dansat med bruden/brudgummen. jag tycker det låter mer bra svenskt att man ska dansa till fötterna blöder. Min mosters bröllop var så, med vals-ring. alla herrarna skulle valsa med bruden och tvärtom. uach hemska tanke för en annan som är absolut helt bortkommen när det kommer till att dansa. kanske har denna tradition kommit lite i skymundan för att koordinerade "första danser" :)

vassego:)

Mitchell skrev 2009-08-27 20:09:13 följande:
    jag har hittat åäö! Tack för hjälpen!
Svar på tråden Gifter mej med en amerikan, tips tack!