• duochjag09

En dag kvar...

I morgon smäller det!!!! Tänk att det bara är en dag kvar till bröllopet Kommer det att bli som man drömt om? Har bara sovit 4 timmar i natt..hoppas verkligen att jag kan sova fler i natt som kommer... Känns helt overkligt att i morgon ska jag gifta mig och bli fru!! Det bara mal i huvudet, är allt klart? Något mer som ska fixas? Kommer jag bli så fin som jag hoppas? Blir det fint väder eller ska det regna? Oj oj oj....

• Svar på tråden En dag kvar...
  • Boomtown

Gud vad pirrigt! Jag gifter mig på söndag. Är allt i ordning och du bara sitter och väntar? Är du nervös för något speciellt eller är det typ allt? Jag är mest nervös för att gå fram till VF. Jag kommer att dö. Skriv av dig lite här om du vill. Vad har du för dagordning?

• duochjag09
    Boomtown skrev 2009-08-27 08:07:23 följande:
    Gud vad pirrigt! Jag gifter mig på söndag. Är allt i ordning och du bara sitter och väntar? Är du nervös för något speciellt eller är det typ allt? Jag är mest nervös för att gå fram till VF. Jag kommer att dö. Skriv av dig lite här om du vill. Vad har du för dagordning?
    Kul då har du verkligen nedräkning oxå

Är inte så jättenervös egentligen då vi kommer ha ett väldigt lite bröllop men det pirrar ju allt Man vill ju att allt ska klaffa! Nu ska jag åka och sola en sista gång. Om bara benen kunde bli lite brunare med hmmmm... tur att det finns strumpbyxor Återkommer sen om hur det är 'tänkt' att dagen ska se ut.
  • Boomtown

Hur många blir ni? Vi blir 36 stycken. Skönt att det inte är allt för många. Kör ni med kyrkligt eller borgerligt? Vi kör borgerligt vid en sjö som ligger vid en fin hembygdsgård.

• duochjag09

Vi gifter oss lite hemligt Först skulle vi vara helt själva men med lite övertalning av m2b så är det vi, våra föräldrar, min bros och svägerska samt våra 2 små barn. Totalt 6 vuxna och 2 barn. Men alla våra vänner vet inget!

Vi gifter oss borgerligt. Vid ett vattenfall. Sååå himla fint! Sen åker vi till en herrgård och äter middag allihopa. Jag och mannen stannar över natt och gästerna åker hem

Vad mysigt vid en sjö Vi får hoppas på fint väder! I morgon ska det hos oss 'bara' bli lite skurar så jag hoppas vi klarar oss.

Så här kommer vår dag att se ut (hoppas jag):

09,00 frissan + make för mig
    samtidigt åker mannen och hämtar buketten (en kompis som är florist gör den o bor 3 mil bort)
    11,00 tidigt lunch för oss alla
    efter lunch påklädnad av barnen
    11,30-12,00 hämtar mina föräldrar barnen och hämtar svärmor och svärfar
    12,00 jag och mannen svidar om till våra fina kläder
    12,30 åker till vigselplatsen
    13,00 vigselceremonin
    efter vigseln är det lite bubbel, snittar, choklad samt fotografering
    14,45 åker vi till herrgården 9,5 mil bort
    16,00 välkomstdrink
    17,00 sätter vi oss till bords
    sen när barnen blir trötta så åker alla andra hem jag och mannen sover över i bröllopssviten Sen kommer vi inte tillbaka förrän söndag em då bröllopstårtan äts

Hur ska din dag se ut?

• hanko

Lycka till och njut av dagen!!!

• Boomtown

Vår dagordning ser ut så här:

9.00-13.00
    Frissan för mig och tärnan + make
    Medans så är det totalkaos för gubben med tårthämtning 2 mil bort, hämta baguetter. Få iordning sig själv och 2 barn på 5 1/2 år och 9 år.

13.30
    Fotografering i 1 1/2 timme

15.30
    Vigsel vid sjön. Vi är i en loge med massor av tända ljus om det regnar.

Ca16.00-16.45
    Mingel med bål

17.00
    Vi sätter oss och äter.

Sen åker vi hem till oss. Min morsa tar med sig barnen så de sover över hos henne.

Ert upplägg låter jättemysigt!! Jag hoppas att du tar mycket bilder på vigsel, och herrgården! Jag vill se! Hoppas att ni får uppehåll.

Lycka till och njut!

Svar på tråden En dag kvar...