JustMeAndMyLove skrev 2009-08-29 16:28:06 följande:
Banvaccinerna idag säger jag inget om, men det är inte länge sen det stormade kring äldre barnvaccinationer i bla. USA.Men VILL man ta ett vaccin mot en influensa som skördar färre liv än trafiken, ett vaccin utan tillräcklig forskning bakom, så varsegod. Jag kommer inte göra det.Att 30% av befolkningen kommer stanna hemma från jobben låter som en enorm överdrift. Och om infrastrukturen skulle "slås ut", gissa vad som händer: Vi måste anpassa oss! Vi har gjort det förr, kommuner och landsting förlorade mer pengar pga den ekonomiska kris vi är i just nu än vad de skulle förlora på flunsan.I Norrland är det inte ovanligt att det tar timmar för ambulans och polis att ta sig fram. Nere i Stockholm skrivs det i tidningar om en person väntat över 10 minuter. Om ambulans och sjukhuspersonal blir sjuka kommer det uppstå problem med det är inte första gången.Jag tror inte på att skada individen för att rädda samhället, kalla mig korkad men det är min tro.
Huh? Hur får du ihop det resonemanget? Samhället består av en massa individer och om man misslyckas med att SKYDDA så många som 30% från att bli smittade så får det enorma konsekvenser. Vacciner ska skydda individen, och eventuella biverkningar får ändå betraktas som mildare än själva sjukdomen.
Om individen skulle skadas av vacciner så skulle det inte finnas någon mening alls med dem. Förutom vårt samhälles fiender då.
Själv tror jag att konspirationsteorier är till större skada för både samhället i stort och för den enskilda individen, än vad influensavaccinet är
Jag kommer definitivt att vaccinera mig om det blir gratis.