Skilda föräldrar problem
Jag tror det kan vara så att det traditionella bröllopet inte passar särskilt bra till vårt sätt att leva idag, där man inte är tillsammans med en man/kvinna hela livet. Idag lever folk i en mängd olika familjesammansättningar. Vill man på det lägga en traditionell form för bröllopet så klart det blir svårt.
Jag är själv frånskild, jag kan säga att jag hade inte blivit glad om min son när/om han gifter sig placerar mig och min fd man vid honnörsbordet, medan resten av våra familjer (dvs min och min fd mans nya) får sitta någon annanstans. En traditionell bordsplacering funkar inte med dagens nya familjebildningar helt enkelt.
Visst kan man bita ihop, för sina barns skull, men ibland får jag känslan av att många som gifter sig glömt bort en av de viktigaste sakerna då man bjuder in till fest, att gästerna skall trivas. När det är bröllop är detta en svår balansgång, mellan brudparets stora dag och gästernas bekvämlighet.
Jag tycker du har fått bra tips här inne, om att kanske planera själva, eller ha två planeringsmiddagar t ex.