Skilda föräldrar problem
Vi vill att både Pappa, pappas nya fru, Mamma, mammas nya man och michaels föräldrar, dvs våra föräldrar satte oss ner på en middag och pratade igenom hur de kunde hjälpa oss med bröllopet på olika vis.
Allt du vet från att hälsa folk välkomna när de kommer och visa dem hur de ska sitta, hur vi vill att våra föräldrar ska sitta. Tex jag vill att mamma och pappa samt michaels föräldrar ska sitta fram. Både pappas fru och mammas man kommer inte få plats i första raden och jag vill jättegärna ha mina föräldrar där.
Men när jag drog upp de för pappa så kunde han inte alls tänka sig en middag, för han hade INGET gemensamt med mamma, men hålla liksom jag då, jag är ju de de har gemensamt. Sa till honom att han är vuxen, han får bita ihop för min skulle, men de kunde han absolut inte tänka sig att gå med på.
Detta kommer vara min största dag i hela mitt liv och han kan inte se till för min skull, inte för mamma skulle, utan för min skull att de blir så underbart som jag vill ha de!
Jag begär inte detta för att såra, jag gör de för att jag vill ha MINA föräldrar ihop...
De är inte så jag begär att de ska vara ihop, bara hjälpa till med planeringen ihop, dvs de behöver sitta på en gemensam middag och ja under ceremonin som de behöver sitta brevdid varandra som är max 30 min! Begär jag för mycket?
Blev så himla ledsen, vara pappa själv som ville träffa Michaels föräldrar...
Jag tyckte de va jobbigt när jag va liten med skilda föräldrar, tyvärr blir de bara jobbiga med åren...
Kan pappa liksom inte förstå hur mycket de skulle betyda för mig!
Mamma har inga problem alls med detta....
Vad ska jag göra?? jag försöker ta hjälp av lillasyster på pappas sida, farmor o min farbror...