• DCL

Florister, se hit!! Blå/lila blommor i oktober??

Hej!

Jag undrar om det finns några blå eller mörkt lila blommor att få tag på i slutet av oktober? Ville helst ha anemoner, men har förstått att de inte dyker upp förrän senare. Har sett en bild på en väldigt vacker mörkt blålila alstroemeria, ngn som vet vad den kan heta? Går det få tag på mörklila fresia, eller lisanthum? Fler förslag??? Mkt tacksam för hjälp!!

• Svar på tråden Florister, se hit!! Blå/lila blommor i oktober??
  • Igia

Hör med passionsblomma om du inte får ngr svar i tråden... Hon kan blommor mkt bra

• FiaLottaoälsklingen

mörklila prärieklocka tycker jag är fint, den finns även i ljuslila och även dubbel, en väldigt fin brudblomma och den går att få tag i oktober. freesia finns i lila men vet tyvärr inte hur mörk det går att få den

alstromelia kan du få tag i året runt med varienrande pris, tyvärr har jag inget namn på den den mörklila sorten men hör med en florist i butik.

hoppas det hjälpte dig nåt i alla fall

• grönklänningmedsvartspets

du har ju alltid blå rosor men där är ju smaken väldigt delad.. en del verkligen hatar det medans andra älskar det:) mer naturligt blå/lila skulle jag säga aster eller prärieklocka. den senare finns som skrivet ovan i flera olika nyanser.Limonium finns också i flera lila nyanser och stilar. bäst är att kolla med butiken där du tänkt beställa buketten, de är ju de som kan detta bäst och kan kolla med sin leverantörer vad de kan få hem.

• Tristan79

IRIS finns väl nästan alltid i butik.....och den är fint blå/lila, vet inte om den lämpar sig i en brudbukett men det skulle jag kunna tänka mig ha

• KatjaB

det finns ju ranunkrl, men den kanske är för ljus.. prärieklocka är väldigt fint i brudbuketter också

• pluggisen

Finns lila rosor och mörklila kryssantenum

• KatjaB

jo, en ljust blå/lila ranunkel finns

• 20th century fox
    KatjaB skrev 2009-08-29 10:13:40 följande:
    jo, en ljust blå/lila ranunkel finns
    Har du nån bild? Skulle vara kul att se! Hur som helst finns den nog inte i oktober...
Svar på tråden Florister, se hit!! Blå/lila blommor i oktober??