• Boomtown

En dag kvar. Nu har bestmans bästa vän hängt sig

Det här tar ju aldrig slut. Igår var det svensexa. men innan det så såg vi ambulans och polis, vi visste inte vad det var. Inatt så fick min bror (bestman) reda på att hans vän har hängt sig och ligger i respirator. Så fruktansvärt tragiskt. Man har ju inte precis lust att gå och duka i lokalen och greja inför bröllopet imorgon. Ska detta aldrig ta slut. Så fruktasvärt, det var en ung kille. Måste bara få skriva av mig. Tycker så synd om familjen. Jag vet vad de går igenom för min syster tog också livet av sig ung. Så minnena kommer tillbaka. Och stackars min bror.

• Svar på tråden En dag kvar. Nu har bestmans bästa vän hängt sig
  • charmed84

fruktansvärt när något tragist händer, men hoppas ändå du kan försöka koppla av på din stora dag.

• Boomtown

Svårt att koppla av när alla runtomkring bara talar om det hela tiden nu när vi lagar mat. Men det känns bättre nu för mig . Det värsta just nu är att jag inte vet om min bror kommer på bröllopet. Han är ju så viktig för mig. Vill inte att han ska vara ledsen.

• dfk

Vad tufft för er alla! Jag tänker på hans familj, de måste må väldigt dåligt just nu! Jättehemskt!

• dfk

Bommtown- jag vill önska er en fin bröllopsdag trots allt och hoppas ni kan njuta av dagen!

• shakynose

Vad hemskt! Inte direkt något man bara kan koppla bort, så jag förstår att det är svårt att koncentrera sig på det ni planerat så länge... Vet inte vad jag ska säga, men jag hoppas att han kommer att klara sig och att ni får en fin dag ändå.

• Humlan66

Nej men vad säger du , så fruktansvärt hemst
    Förstår verkligen dig. Hoppas han klarar sig och får den hjälp han behöver för det va ju helt klart att han inte mådde bra

Lycka till ändå med eran dag. ni får försöka koppla bort dte tråkiga fast det är svårt

• JustMeAndMyLove

Jag beklagar :( Hoppas ni kan hitta ett sätt att fira er dag ändå.
    Vet hur otroligt jobbigt det är, en vän till mig sköt sig själv för ett halvår sedan. Var otroligt jobbigt och svårt att acceptera ..

Kram

• Boomtown

Tack för ert stöd! Det uppskattas verkligen.
    Så många minnen kommer åter. Det var delvis därför jag ville gifta mig borgerligt. För att slippa få begravningskänsla och att slippa ta loven förbi min systers grav som vi alltid måste göra vi varje dop och så. Men nu har styvmors kusin tagit livet av sig, begravning i fredags och nu min brors bästa vän. Man kan ju fråga sig om en högre makt vill något särskilt med oss.

Jag tror inte att han klarar sig. Hans mamma sa att det var mycket kritiskt. Han ligger på IVA och vi får ingen info. Jag känner tårarna bränna bakom ögonlocken och det är det enda det pratas om här. Så jobbigt!!

JustMeAndMyLove:
    Så fruktansvärt för dig!! Man funderar ju på om man kunde ha gjort något annorlunda, hjälpt till, avvärjt det hela. Men ofta så har de bestämt sig redan och går inte att stoppa. Hur känns det för dig nu? Du har väl svåra stunder än?

• JustMeAndMyLove

Det är de jobbigaste tankarna, "varför fatta jag inte" tänker jag än. Men tiden läker faktiskt en del och det blir lättare. Eller snarare så går det längre och längre stunder mellan de gångerna man tänker på det och mår dåligt. Konstig förklaring kanske..
    Men det är viktigt att veta att det hjälper ingen att gå och må dåligt. Även om jag kan tänka mig att just bröllop inte känns så där jättekul så nära inpå :(

Boomtown skrev 2009-08-29 16:56:40 följande:
    Tack för ert stöd! Det uppskattas verkligen.Så många minnen kommer åter. Det var delvis därför jag ville gifta mig borgerligt. För att slippa få begravningskänsla och att slippa ta loven förbi min systers grav som vi alltid måste göra vi varje dop och så. Men nu har styvmors kusin tagit livet av sig, begravning i fredags och nu min brors bästa vän. Man kan ju fråga sig om en högre makt vill något särskilt med oss.Jag tror inte att han klarar sig. Hans mamma sa att det var mycket kritiskt. Han ligger på IVA och vi får ingen info. Jag känner tårarna bränna bakom ögonlocken och det är det enda det pratas om här. Så jobbigt!!JustMeAndMyLove:Så fruktansvärt för dig!! Man funderar ju på om man kunde ha gjort något annorlunda, hjälpt till, avvärjt det hela. Men ofta så har de bestämt sig redan och går inte att stoppa. Hur känns det för dig nu? Du har väl svåra stunder än?
  • Muulin

Hade du varit här hade du fått en kram!

Detta ska ju vara er stora dag med glädje o bara glädje! Nu är ju inte livet riktigt som man vill alltid och ibland händer saker som gör det extra svårt...

Många anhöriga säger att han/hon var som gladast tiden just innan det hemska hände, förmodligen för att de då bestämt sig och kunnat slappna av....

Du och din man (låter fint eller hur...) får börja ert liv tillsammans med att trösta och stötta varandra när livet är jobbigt, det är ju trots allt en del av äktenskapet, tråkigt bara att få börja med den delen...

Jag hoppas ni får många lyckliga dagar framöver! Hoppas er dag var underbar ändå på många andra sätt!

Kram

Svar på tråden En dag kvar. Nu har bestmans bästa vän hängt sig