Gotland 2010
Hej!
Jag och min älskling gifter oss på Gotland i juni 2010.
Är det någon mer som gifter sig på Gotland? Hur? Var? När? Vore roligt att ha någon/några att bolla idéer med.
Hej!
Jag och min älskling gifter oss på Gotland i juni 2010.
Är det någon mer som gifter sig på Gotland? Hur? Var? När? Vore roligt att ha någon/några att bolla idéer med.
ev. visby st maria domkyrka i augusti 2010 under medeltidsveckan
Jag och min underbara m2b gifter oss 3/7 på gotland.
Vi ska gifta oss i St: Nicolais kyrkoruin och ha den efterföljande festen i frimis lokaler.
Var ska ni gifta er?
Maj 2010 i Botaniska Trädgården. Så nu behövs tips på florist, hår o makeup, mysigt hotell o bra restaurang. Tas tacksamt emot...
Bröllop i Botaniska blir nog fint. Ska ni gifta er i lusthuset där då?
Tänk på att boka vigselförrättare också.
Jag har bokat hår och makeup på Hår&sånt där jag brukade klippa mig när jag bodde på Gotland. Anna-Karin som jobbar där är väldigt duktig. www.harosant.com/
Florist har jag inte kollat upp ännu. Men det finns en stor handelsträdgård som heter Växthuset Linds. De levererar mycket blommor och gjorde bland annat blommorna till min morfars begravning. Jag kommer nog att börja höra av mig till dem. www.vaxthusetlinds.se/
Bröllopsfesten ska vi ha på frimis matmuren.se/
Jag hörde om ett par som hade sin fest på gamla militärförläggningen, det kan kanske vara läckert. www.hwitstjarna.se/
Jag och min fästman har mailat ut en förfrågan till flera olika hotell för att hitta boende till våra gäster. Vi sökte efter hotell på eniro.se när vi mailade. Vi har fått några svar, men har inte hunnit boka något ännu.
Har du tittat på klänning ännu?
Ja, det blir i lusthuset. Vigselförrättare äe klart.Bäst o va snabb när det är pingst.
Tack för tipsen.
Klänningen ska vara enkel,kort. Vi ska nämligen inte ha några gäster, utan vi gifter oss i lite hemlighet. Så då tycker jag att det passar bättre.
Har du funderat på buketten nåt? Jag vill en med ranunklar i, sen har jag inte bild på nån än.
Hej.
Här är en till som tänker slå till på Gotland nästa år. Vigseln kommer att hållas i Gnisvärds strandkyrka utanför Tofta. Vi hade egentligen tänkt att vara i Drottens ruin i Visby men vi har ändrat oss dels beroende på väder och vind samt att vi inte vill att utomstående ska närvara.
21 aug smäller det!
Vi behöver tips på var man kan äta bröllopsmiddag. Gärna i Visby och vi är bara ca 20 pers.
Vi kommer att gifta oss i Burs vackra kyrka på södra Gotland.
visby2010, det finns många bra resturanger i visby och i slutet av augusti så är högsäsongen slut så det är säkert inga problema att få plats, vilken prisklass har ni tänkt er?
Det finns även Tofta strandpensionat och Toftagården som ordnar bröllopsfester och de har även boende så det kanske kan vara ett alternativ?
Tack för tipsen happytoaster! Ska genast kolla upp dina förslag... Jag är inte gotlänning så jag behöver tips på frisörer och florister också samt boende. Bröllopsnatten kommer vi att spendera på medeltidshotellet i ett av temarummen.