Inlägg från: annabrollan |Visa alla inlägg
  • annabrollan

Vår bröllopsdag.. svärföräldrar...(superlångt)

Nu e man gift. Vi hade en helt underbar dag, solen sken det var varmt (nästan lite för varmt). Alla våra nära och kära var där. Vi kunde ta våra bilder utomhus precis som vi ville. Men... Dagen kunde ha blivit bättre om de inte varit för svär föräldrarna..Ända sedan vi beslutade oss för att gifta oss har kommentarerna haglat både för svär föräldrar och svägerskor. Då en av mina svägerskor gifte sig för ett par år sedan hade jag trott att man skulle kunna få hjälp och råd (då jag hjälpte henne till hennes bröllop) Men icke.. inge hjälp.. allt man frågade om fick man till svar.. Kommer inte ihåg.. vet inte..Det har varit kommentarer om vem som ska betala tärn klänningar ( jag hade bestämt att jag skulle stå för det) Men de e tydligen fel. För så SKA de inte vara. Enligt de (svägerskorna) är det inte mycket som ska vara som vi gjorde det. Åter till svär föräldrarna. Då bröllopet skulle hållas i min Makes hembygd i den norra delen av Sverige blev min sida av släkten tvungna att åka en bra bit. Mina föräldrarna blev tvungna att bo hemma hos dem Detta hade de inget emot om det inte hade varit för svärmors och svägerskornas beteende. Otrevliga, komentarer som haglat. Att få hjälp dagen innan bröllopet var uteslutet. Alla var upptagna. Vi ska åka runt i en stad vi inte känner till. Medans de andra är hemma och solar. Det som gjort mej mest upprörd är kommentarerna som haglat om att de var "underligt" folk på detta bröllopet. Detta sägs dagens efter hemma hos svär föräldrarna ( då e jag o maken på hotellet) Min mor sitter dock och hör detta. Är detta ett normalt beteende?. Svärmor var super stressad- hyschade mig konstant och tyckte att jag inte skulle stressa... rätt svårt de e ju ändå jag som gifte mig. under bröllopsfesten sprang svärmor runt och sa till MIN släkt att man inte fick dricka ur flaskorna.. men den andra sidan tittade hon inte ens åt.. hon sprang som en polis.. Allt detta har jag fått höra i efterhand.. Det känns inge kul..Och trots detta ska jag leva med denna släkt i säkerligen hela mitt liv.. Ska man säga nåt? Hon tycker ju självklart inte att hon gjort nåt fel..

• Svar på tråden Vår bröllopsdag.. svärföräldrar...(superlångt)
  • annabrollan

Nej.. ett sådant beteende har jag aldrig sett.. Och då har vi ändå uppgåtts mycket och vart på utlands semestrar ihop. När jag pratar med min man så vill han helst inte prata om de, hans försvar är att det kanske är för att hon var stressad.. men jag vet inte..

Svar på tråden Vår bröllopsdag.. svärföräldrar...(superlångt)