• wiicky

Fyrkantiga bakformar?

Min mor kommer att göra vår tårta och jag letar efter fyrkantiga formar, tre stycken i olika storlekar. Vet att det finns på kakburken, men jag undrar om någon vet någon mer stans detta finns på.

• Svar på tråden Fyrkantiga bakformar?
  • Alexxxi

Ska dem va jättestora?

Annars kan du väl kolla i såna lite billigare affärer som EKO-hallen om ni har den eller citygross?

Nu kan jag inte lova att jag har sett fyrkantig men rektangulära kanske... Fast det vill du kanske inte ha?

• wiicky

Jag tänkte mer rektangulära, faktiskt. Får kolla upp det där. Har inte så stort utbud av affärer här i Värmland dock.

• Alexxxi

Men då hittar du säkert=)

kan tyvärr inte tipsa om affärer, bor själv i Halland, men hoppas du hittar=D

wiicky skrev 2009-09-01 19:29:26 följande:
    Jag tänkte mer rektangulära, faktiskt. Får kolla upp det där. Har inte så stort utbud av affärer här i Värmland dock.
  • Divina73

Jag köpte en springform som är fyrkantig med rundade hörn på ICA, deras egna tror jag att det var.

• wiicky
    Divina73 skrev 2009-09-01 20:11:53 följande:
    Jag köpte en springform som är fyrkantig med rundade hörn på ICA, deras egna tror jag att det var.
    Aha. Ska kolla här på Ica och Maxi här.
  • wiicky
    Nej, vad säger jag. Kvadratiska menar jag. Börjar bli lite trött tror jag.
  • wiicky
    Nej, vad säger jag. Kvadratiska menar jag. Börjar bli lite trött tror jag.
  • Tristan79

kan du inte använda ungsplåtar och sen skära i olika storlekar?

• happytoaster

Det fungerar utmärkt att skära till tårtbottnar utifrån ungsplåtar, då kan man få den storlek och form man vill ha. Så brukar jag göra när jag vill baka en roligare tårta så slipper man köpa dyra specialformar.

Tänk på att det inte går att stapla "vanliga" tårtor hur högt som helst utan ställning, men det viste du säkert redan. :)

Svar på tråden Fyrkantiga bakformar?