• FruKråka

Vad kan man köpa hos floristen?

Känner att jag är lite sent ute, men har nog bestämt att binda buketterna (min, tärnans och näbben samt corsage )själv. (gifter oss om 1,5 v)
    Vet ej om jag hinner få hem beställning från wedshop . se så jag tänkte ev försöka hinna åka förbi blomsterbutiken.
    Kan man köpa lite "gör-det-själv-prylar" där, tex basttråd, myrtentråd, floratejp, buillongtråd, corsagenål eller är det bara fräckt att fråga? Tänkte nog isåfall lägga en beställning på de blommor jag ska ha, just i den butiken såklart.

(Rosa Gerbera, ljusrosa Sweet Avalanche-rosor och murgröna, texasgräs ) Kärleksört har jag hemma i trädgården.
    Är rätt kreativ men så skulle man ju behöva öva en gång innan också ...tiden rinner iväg.

• Svar på tråden Vad kan man köpa hos floristen?
  • 20th century fox

De har allt du räknade upp. Men om du ska va helt säker att få sweet avalanche rosor så måste du beställa typ en vecka innan så det är nog dax att gå iväg snarast!

• FruKråka

Tack,
    "20th century fox"

Har barnvakt idag, så nu ska jag skynda mig iväg och lägga en beställning!

Undrar om man spar något på att göra det själv?
    Bara tillbehören kostade 297 :- (på ett ungefär på Wedshop) plus blommorna till, så landar det ju på tusenlappen säkert ändå eftersom det är så många buketter och dekorationerna har jag inte ens räknat in...

• 20th century fox

nej jag tror inte du spar så jättemycket på det faktisk, inte om du ska ha en vanlig handbunden. Tar nog mer tid och tid är ju också pengar som sagt :) Men det kan ju va kul å pyssla lite!

• FruKråka

Superkul o pyssla!
    Blir mer personligt och precis som jag vill ha det.
    Köpte floratejp, grön bindtråd, sidenband, utsmyckningspärlor mm på Panduro för 170 :-, så jag är mer än nöjd.
    Sen kostade Gerbera mini bara 15:- styck så näbbukett och tärnbukett blir jättebilliga och fina!

Svar på tråden Vad kan man köpa hos floristen?