• camder

Bara 1 mån kvar, kan man bjuda fler?

Vi ska ha ett litet bröllop med 30 gäster då min sambo inte gillar att stå i centrum.
    Fick igår reda på att min bror (den enda jag har) inte kommer att komma. Ytterliggare 2 släktingar till mig har blivit sjuka så det känns så himla tråkigt!
    På min sida är det nu 7 pers och på sambons sida 14 pers och det var han som ville ha litet. Men han har så många släktningar o jag har inte det.
    Nu funderar jag på att bjuda fler kompisar, är det fräckt att fråga dem nu när det bara är 1 månad kvar?
    Känner mig så ledsen för att min bror inte kommer att jag nästan funderar på att ställa in bröllopet...

• Svar på tråden Bara 1 mån kvar, kan man bjuda fler?
  • Tindre

Jag tycker absolut att du kan bjuda fler, om ni nu inte väljer att ställa in dvs.
    Kör den ärliga vägen; Ring och säg att ni planerar ett litet personligt bröllop och att ni nu fått återbud från några personer. Därför har ni nu möjlighet att bjuda era kompisar och hoppas verkligen att de kan vara med.
    Vi gjorde på ett liknande sätt och det har inte varit några sura miner alls! Alla som vi ringde till blev glada både för att vi ska gifta oss och för att de var bjudna. Inga sura miner över att "varför var inte vi bjudna direkt?".

• Pentan

Det tycker jag att ni kan - vi gjorde det när vi fick reda på via cateringbolaget att fler fick plats i festlokalen än vi trott från början. INGEN tog illa vid sig utan alla blev jätteglada. Och de som inte kunde pga kort varsel blev uppriktigt ledsna över att de inte kunde vara med. Mycket tråkigt med din bror!!!!

• camder

Tack! Nu känns det lite bättre. Skönt att höra att det inte blev sura miner. Och säger man som det är så borde det ju inte bli sura miner heller!
    Näe vi ska inte ställa in, bara att jag blev så besviken igår... Har som sagt nästan ingen släkt o då räknar jag med att brorsan ska komma... Tyvärr har han valt att leva med en kvinna som har honom i ett järngrepp, typ psykisk misshandel... Sorgligt att han väljer att ha det så.
    Då känns det iallafall kul att bjuda in några vänner till så jag får några fler på min sida!

• Snart Andersson

Självklart kan du bjuda fler! Ju fler desto mer avslappnat! Och ju fler personer det är desto mindre hamnar ju din man i fokus...

• heartsonfire

Jag har också bjudit fler nu knappt en månad innan! Jag är så glad att denna tråd redan startats. Jag samlade mod och ringde och de blev glada ocg smickrade! Tänk vilka fina vänner! Och jag tror att så reagerar nog de allra allra flesta...

• May2010

Vi har satt osa till 2 månader innan, och om inte alla de 60 bjudna kan så bjuder vi fler tills vi blir minst 60 hade jag tänkt. Bra att det är ok att göra så.

Svar på tråden Bara 1 mån kvar, kan man bjuda fler?