• 20100515

Pris för fotograf, brudbukett osv?

Hej,

Jag är lite nyfiken på vad blivande eller redan gifta brudar kommer ge/gav för följande:

Fotografering?

Brudbukett?

• Svar på tråden Pris för fotograf, brudbukett osv?
  • konstigabaralillajag

Fotografering kan jag inte svara på eftersom den gjordes gratis av en fotointresserad kompis.
    Min brudbukett gav jag 150 kr för.

• 20100515

Oj det var ett lågt pris tror jag. :) Blir nyfiken på vad du hade i den, om du ev band den själv eller liknande.

• konstigabaralillajag

Vår lokala blomsterbutik band den åt mig. Har ingen aning om vad jag hade för blommor i den alls (blommer kan jag inget om) och jag har ingen bild på den just nu heller eftersom jag inte fått bilderna ännu från fotografen.
    Vet dock att det var prydnadskål i den....

• konstigabaralillajag

Ligger en bild i mitt galleri men den gör sig inte rättvisa då den är svartvit. Färgerna går i brunt, grönt och vitt...

• lineri

Jag gav 1000 kr för min brudbukett. Tror att det är ett ganska normalt pris men tycker själv att det är ganska mycket. Hade jag haft möjlighet hade jag nog gått till en florist på morgonen och bett dem binda en på plats eller köpt på hötorget.

Betalade 3500 kr för fotograferingen och då får jag även rättigheter till bilderna samt alla både i färg och svartvitt på cd. Det är dock ganska billigt tror jag. De flesta jag kollade på var runt 5000 kr och förmodligen mer i storstäder.

Lycka till

• Alexxxi

Blommor kan jag tyvärr inte ge nåt pris om nu då jag själv inte vet hur mkt d kommer kosta oss.

Fotograf däremot, mellan 10-15000 (har ej bestämt vem vi ska ha än), film och foto är det som ingår i priset från morgon tills vi inte orkar festa mer

Väldigt bra pris tycker jag=D

• puppis

Hej!

Fotograf halvdag 09:30 till 16:30 10.000:- Cirka 600 bilder i högupplöst format. Vi äger rättigheterna till bilderna och får förändra dem eller göra vad vil vill, hos vem vi vill. Alla bilder på CD-skivor. Bröllopsbok med de bästa bilderna, cirka 35 stycken. Mycket pengar men det är det värt!!

Blombukett 800:-

Bilder som fotografen tagit samt blombukett finns i galleriet!

• anno08

2000kr för fotografering (en bekant som är fotograf) o då får vi behålla alla bilderna på cd.. mkt bra!
    600kr för brudbuketten,helt ok tycker jag. kollade nämligen runt o många ville ha över 1500kr!

• charmed84

fotograf i kyrka, på festen och porträtbilder 2500:- får bilderna på cd.

och 600:- för brudbukett

• sofen

Brudbukett omkr 500 kr. Fotograf (2 timmar innan vigseln, själva vigseln samt en timme efter) 2000 kr. Ska dock sägas att det är en rekommenderad amatörfotograf men med erfarenhet från bröllopsfotografering. Vi får alla råformat högupplösta på skiva (vårt önskemål) samt vissa utvalda redigerade.
    Gifter mig nästa vecka.

• BlomAnna
    puppis skrev 2009-09-03 08:05:19 följande:
    Hej!Fotograf halvdag 09:30 till 16:30 10.000:- Cirka 600 bilder i högupplöst format. Vi äger rättigheterna till bilderna och får förändra dem eller göra vad vil vill, hos vem vi vill. Alla bilder på CD-skivor. Bröllopsbok med de bästa bilderna, cirka 35 stycken. Mycket pengar men det är det värt!!Blombukett 800:-Bilder som fotografen tagit samt blombukett finns i galleriet!
    vilket bra pris för buketten, den var jätte vacker. Vart köpte du den?
  • hanko

Brudbukett 600:- Röda och rosa rosor+hjärtan på tråd

Fotografering 1,5h 3000:- alla bilder på CD

• Clea

Blommor vet jag inte vad de kommer o kosta då det är en släkting som är florist som ska hjälpa oss med det.

Men fotografen tar 2 500:- för porträttfotograferingen och 750:- för vigselfotografering.

• puppis

BlomAnna: Om du menar min bukett så köptes den på "Blomman" i Själevad, utanför Örnsköldsvik. Jag gav dem ganska fria händer och blev jättenöjd!

• FiaoJonny

Fotografen får vi i present (eller tja, inte fotografen, fotografierna) av min blivande svägerska.

Jag har bara samlingspris. För två corsage, två tärnbuketter och brudbuketten betalar jag 750 kr. Får blommorna till inköpspris och så ska min ena tärna göra buketterna eftersom hon är florist.

• Vid havet

Blommorna kostade 2000 totalt. Brudbukett, näbbukett (en mindre version av brudbuketten bara) och två corsage. Bild finns i galleriet.

• 20100515

Tack alla för era svar.

Märker att det är spridda skurar men då har jag ändå fått ett hum om vilka summor det kan röra sig mellan. Bara att ge mig ut och kolla vad dem har för priser här i stan. :)

• monkay

Brudbukett med vita kallor 1700 kr

Fotograf en halvdag som inkl. foto på oss, foton med våra resp föräldrar, foton på gäster innan vigsel, vigsel, mingel efter vigsel samt gruppfoto. Alla foton högupplösta på cd 4000kr

Svar på tråden Pris för fotograf, brudbukett osv?