hjälp! finns det ngn vigselförrättare på midsommarafton???
var hittar man en vigselförrättare som vill jobba på midsommarafton????? inom stockholmsområdet? ngn som har tips?
var hittar man en vigselförrättare som vill jobba på midsommarafton????? inom stockholmsområdet? ngn som har tips?
Ring närmaste pastorsexpedition eller prata med församlingen där ni vill gifta er.
Min bror gifte sig på midsommarafton förra året, så det ska nog gå bra. Inte i närheten av Stockholm, men det ska väl finnas en och annan prälle där uppe med!
borgerlig vigsel!
tänk bara på att er bröllopsdag inte blir midsommarafton, då det är olika datum varje år...
haha men vi har vaaaalt "midsommarafton" ^^ inte ett visst datum tyvärr. pg av att det e enda dagen vi e lediga ( om man inte räknar nyår o jul då förstås). hade vi fått välja så hade det inte varit under midsommar ( FÖR DÅ REGNAR DET ALLTID ) :(
Min morbror vigdes av sin tvillingbror som fått 'specialtillstånd' att viga just dem. Tvillingbrodern är inte vigselförrättare i vanliga fall utan ekonom! Så det kanske kan vara ett alternativ att fråga någon av dina nära och kära om de kan tänka sig ställa upp som vigselförättare. Jag gissar på att det är kan vara tämligen krångligt att få specialtillståndet men det kanske kan vara värt det?
Vi gifte oss borgerligt på midsommarafton i år (GBG). Började leta i februari ungefär. Det var inte helt lätt att hitta någon som kunde ställa upp, men till slut så fick vi två napp!
Vi fick alltså en lista från länsstyrelsen på alla som har vigselrätt i Västra Götaland. Sedan var det bara att ringa/maila runt till folk på den listan och fråga snällt om de kunde ställa upp på midsommarafton. Vi hade inte vigseln i rådhuset, utan lantligt vid ett gammalt torp i ett friluftsområde. Börjar ni ringa runt snart så borde ni hinna hitta någon tycker jag. Lycka till!