• Tristan79

Borgerligt - ute - vigselprogram?

Vi tänkte gifta oss ute med en borgerlig vigselförrättare och jag undrar nu om det vore konstigt med att ha någon som sjunger och dyl.....och om man har det, ska man då ha visgelprogram (vilket jag inte tycker) eller hur ska man göra?

Kom med råd/förslag!

• Svar på tråden Borgerligt - ute - vigselprogram?
  • BlomAnna

Jag tycker absolut man kan ha någon som sjunger och vigselprogram. Vi vet inte om vi kommer att ha vigselprogram eftersom vi troligen kommer gifta oss ute på vintern och då kommer nog ingen vilja eller kunna läsa i dem, eftersom det kommer vara lite mörkt... Men vi kommer ha en solist som sjunger.

• Tristan79

hur har ni tänkt lägga upp vigseln?

• Philippine

Vi kommer att gifta oss ute, i juli nästa år. En av mina bästa kompisar ska sjunga, och vi kommer att ha vigselprogram - inte minste för att sambons mormor ska kunna läsa vad som händer (hon hör inte annars). :)

• BlomAnna

Vet inte om det var vår vigsel du underade över men jag svarar ändå

Vi har väldigt lösa planer på något sånt här:
    Ingång till musik från dator: Där du andas med Marie Fredriksson. Vigselförrättare läser måhända texten. min bror sjunger håll mitt hjärta av Björn Skifs. Vigselförrättare pratar, vi läser våra löften för varandra. Ringväxling. Vigselförrättare förklarar oss man och hustru. Utgång till musik som vi ej betämt än.

• Tristan79

Å toppen!!!!

Du svarade visst på min fråga, den andra

Det låter som ett mycket bra upplägg, ska notera det...

• emi82

Vi gifte oss borgerligt ute och hade solist och dikter mm. Vi valde att inte ha vigselprogram. Gick jättebra! Lägg krutet på festprogrammet istället! det är roligare

• emi82

glömde säga att vi hade instrumental inmarsch. En kompis spelade "whiter shade of pale" introt på en synth med hammondorgelljud.(kopplat till högtalare) Det blev jättebra!

• miamedknuff

Vi gifter oss borgerligt utomhus imorrn - vigselprgm, solist ska vi ha.

• baralillajag

Jag ska gifta mig ute och utan vigselprogram =) Jag tycker att vad du än bestämmer dig för så tror jag det blir det bästa. Alla är vi olika. Du ska gå efter vad du tycker är bäst!
    Lycka till

• Fenixx

vi kommer gifta oss borgerligt ute, och kommer ha solosånger, ingång och utgångsmusik. men kommer dock inte göra några vigselprogam.

• Dalkulla79

Vi kommer oxå gifta oss ute (borgligt)men vi hade bara tänk möta upp gästerna och ge dem en välkomst drink och sen får de mingla lite innan vigseln börjar sen blir det middag (buffe) sen efterrätt - tårta kaffe och %%..senare för de som är kvar blir det grillning, under kvällen kommer vi ha bakgrundsmusik från cd skivor eller så.Nån som har nån annan ide eller låter det här bra?

Svar på tråden Borgerligt - ute - vigselprogram?