• Sofiav

Vigsellokal Stockholm

Försöker igen.
    Jag är på jakt efter en vacker lokal i Stockholm för vårt bröllop den 2 januari.
    Har ni några tips?
    Vi har redan bokat festlokal och vigselförrättare, så det är bara lokalen som fattas.
    Vi bor i Australien, så det är lite svårt att reka själv, så jag är väldigt tacksam för tips och förslag.

• Svar på tråden Vigsellokal Stockholm
  • Vid havet

Var i stockholm? Inne i stan? Hur många gäster? Var är festlokalen?

• Sofiav

Tack för tips om bergianska. Ska definitivt kolla det.

Vi hoppas på att kunna hitta nåt inne i stan eftersom festen blir i gamla stan direkt efter (tänkte ha cermonin kl 15 och ha middag efteråt). 30-50 gäster, troligen runt 40.

Om nån vet en jättefin plats utanför stan kanske det kan funka, men vet inte hur vi skulle ordna transport i så fall.

Vi har också ganska tight budget eftersom vi måste betala för flygbiljetter från Australien innan...

• Vid havet

Hrm... ni kan inte viga er i festlokalen?

Fjärilshuset i Hagaparken! Där är det ju varmt och härligt inne. Perfekt för en vigsel faktiskt.

• Sofiav

Festlokalen är vår "plan B". Det är en källarlokal och vi skulle gärna vilja se lite av stan, om inte från cermoniplatsen så i alla fall på vägen mellan de två. Har en del australiensiska gäster.
    Har tittat på Skansen som skriver på sin hemsida att de gör borgerliga bröllop. Nån som har varit på bröllop på Skansen eller vet nåt om hur det ser ut där man gifter sig?

Tack för era tips.

• roodeberg

ja, jag blev lite stolt att jag mindes det stället och kom på det när du frågade. När jag var där (för måånga år sedan) så var min första tanke när jag steg innanför dörrarna till ett av "växthusen" att "här ska jag gifta mig, hoppas jag minns det till den dagen..." Tror du att jag gjorde det??!?! Neeeeej, inte då.

• Vid havet

Problemet är väl att det är i januari... annars kan ni ju gifta er utomhus precis var ni vill (typ). På söder finns det ju massor av fina platser med utsikt över sthlm tex. Men som sagt, det är ju utomhus...

Jag tror inte det finns direkt borgerliga vigselplatser i Sverige (förutom statshuset i Sthlm och kommunhuset) utan det vanligaste är nog att man gifter sig på samma ställe som man har festen.

Kanske något hotell som ligger fint med utsikt från någon terrass eller lobby. Eller något konferensrum...

Jag försöker verkligen tänka

Svar på tråden Vigsellokal Stockholm