• Avalon75

Boka kyrka?

Nu är det dags att boka kyrkan...
    Jag är så lycklig över att vi satt datum, nu börjar det bli på riktigt...
    Jag undrar; ringer man helt enkelt upp kyrkan och bokar som vilken annan sak som helst? X datum, klockan XX kommer vi 55 stycken. Hur gör man?

• Svar på tråden Boka kyrka?
  • siaglass

Du ringer kyrkan, kan preliminär boka eller boka "helt"...
    De frågar om när de gäller, och kollar om de finns lediga tider.. Om de gör de så e de bara att välja och vraka på tider.. =)

de behöver dina person upg. och din blivandes namn och person upg.
    telefonnr, adress...
    o vilken försmaling ni tillhör.

Glömde jag nog inget.. =)

LYCKA TILL!!!

• Sörön10

kostar det något??? vi planerar utomhusvigsel med vill ha en kyrka bokad ifall vi måste ändra planerna..

• Jeez

Nej, förutsatt att en av er är medlem och att ni bokar en svenskkyrklig församlingskyrka så kostar det er inget. Men det är inte säkert att det finns möjlighet till att bara boka präst för utomhusvigsel. Det är olika i olika församlingar. Men ring och kolla!

• Sörön10

jag har redan en präst till utomhusvigseln! det behövs bara en backup-plan ifall utomhus går bort! =)

• Jeez

Då är det enkelt. Bara ring och boka. Berätta som det är.

• ascensionday

Förtydligande: Det är alltså pastorsexpeditionen du ringer. Kyrkan måste vara ledig, förstås, och så måste det vara möjligt för vaktmästare och kantor att vara där - att de alltså inte har uppdrag i någon annan av pastoratets kyrkor just då. Kantor/organist, vaktmästare och präst ingår utan kostnad.

Svar på tråden Boka kyrka?