• Zanzibar brud

Gifta sig i Italien ( Rom)

Vi funderar fram och tillbaka på hur vi vill ha det. Nu börjar vi fundera på att gifta oss i Rom. Är det någon som har gift sig i Rom eller någon annastans i Italien. Har ni anlitat någon för att hjälpa er med vigseln? Vem? Vad kostade det?

• Svar på tråden Gifta sig i Italien ( Rom)
  • sici

Vi skriver papperna i Sverige och kör vår egen ceremoni på Sicilien den 17 sept, åker nu på fre.

Har varit i kontakt med costeira travel som ville ha 10000 kr för att vigas i ett rådhus inte riktigt vad vi tänkt oss.
    Kyrkan är inget alternativ för oss annars tror jag svenska kyrkan finns i Rom, kostar ett par tusen.

• Zanzibar brud

Sici: Ska ni vigas borgligt på Sicilien? Har ni tagit hjälp av någon annat företag på Sicilien eller skötter ni allt själva? Vad kostar det? Läste lite om Costeria men tycker också det verkar dyrt men jag iof inte vad det är som ingår.

• sici

Vi sköter allt själva då vi tänkte leta upp en fin plats och hålla vår egen ceremoni med bara familjen och svärmor.Vi håller varsitt litet tal till varandra och växlar ringar.
    Veckan efter vi kommer hem har vi fest.

• Zanzibar brud

ok, så ni har ingen vigselförrättare då utan bara familjen?

• Legacy

Det är mycket kostsamt att gifta sig i Rom då "regionen" tar ut stora summor för alla utländska par. Förmodligen dyrast i Italien. På andra underbara orter kostar det knappt en tredjedel. Jag kan verkligen rekomendera sjöarna i norr. Como är mycket populärt.

Vill du ha tips,
    www.italiensktbrollop.webs.com

Svar på tråden Gifta sig i Italien ( Rom)