• MrsHelloKitty

Hjälp, bröllopsresa till Tunisien på onsdag, kan jag åka med mitt pass???

På onsdag ska vi åka på vår bröllopsresa till Tunisien, imorgon gifter vi oss. När vi bokade resan visste jag att mitt pass gick ut i början på mars -10 och kollade då hur länge det skulle vara giltligt efter vi kommit hem, 3 månader stod det. Men igår kollade jag på Vings (vi åker med dom) hemsida och dom rekomenderar 6 månader och det fattas då 13 dagar på giltlighetstiden på mitt pass. Ringde dom men dom rekomenderar 6 månader, ring ambassaden. Tunisiska ambassaden svarar inte fast dom har telefontid, grr. Fritidsresor rekomenderar 3 månader och andra sidor på nätet med. Vad ska jag göra, skulle kunna skaffa ett provisoriskt pass men får inte reda på om det ens gäller i Tunisien för ambassaden svarar inte. Känner mig orolig att inte komma iväg. Måste till passcentralen idag i så fall. Hjälp mig!? Vad hade ni gjort.

• Svar på tråden Hjälp, bröllopsresa till Tunisien på onsdag, kan jag åka med mitt pass???
  • Svanboet

Jag tror att de flesta rekommenderar 3 månader men tror t.ex. att USA kräver 6 månader. Har du frågat Ving om det har betydelse att det fattas 13 dagar? Det känns ju dumt att behöva skaffa nytt pass för 13 dagar när namnbytet (om du gör ett) snart ska gå igenom.

• Frulle

Jag fick inte ens åka en jäkla båt i 4 dagar med mitt pass som var giltigt i typ 5 månader. Jag fick göra ett nytt..

• MrsHelloKitty

Vi fick inte tag på Tunisiska ambassaden men min smarta m2b ringde Finska ambasaden i Tunisien och det är 3 månader som gäller =), skönt att veta och slippa oroa sig. Bröllop imorn juh! =)

• Det stora Blå

Åker ni till Kartago?
    Berätta då isf när ni kommer hem!

Svar på tråden Hjälp, bröllopsresa till Tunisien på onsdag, kan jag åka med mitt pass???