• Thewedding

Satte ni in en bröllopsbild på er i nån tidning ?

Vi har satt in två annonser i två tidningar som alla får hem två gratistidningar. För att sätta in en annons i våran dagstidning där jag bor, kostar en liten annons 550 kr och en med mer text 875 kr. Vi vet inte om vi vill lägga ut så mycket pengar på en annons. Samtidigt är det ett minne men jag vet inte.

Hur har ni gjort ? Eller hade gjort ?

• Svar på tråden Satte ni in en bröllopsbild på er i nån tidning ?
  • Boomtown

Vi sätter in i våran gratistidning. Vi kommer inte att sätta in i dagstidningen. Det låter bra som ni har gjort tycker jag.

• konstigabaralillajag

Vi kommer inte att sätta in i ngn tidning.

• puppis

Vår annons ingick i fotografens pris, så vi fick en ganska stor annons, med bild!

• Snufflan

Oj oj då, 550 kr för en liten annons, tyckte det var dyrt med 200 som våran kostade men det är kanske ett bra pris då.

• Fairytail

Jag försöker komma på texten till våran annons. Vet inte vad det kostar. Men det verkar vara dyrt. Får nog ringa upp och kolla med våran tidning.
    Jag vet inte vad jag ska skriva om barnen. Tärna kallas väl min dotter som är 15 och brudnäbbar de små barnen som är 8 och 4. Men vad skriver man om sonen på 17år???

• Red Scarlet

Vi satte in en annons för 850kr i DN (de hade rabatt just nu, kostar egentligen 1500:- för minsta annonsen, hiskeligt dyrt) och så satte vi in en lite större annons i Sigtunabygdens tidning för 400:- så att makens släkt och vänner skulle kunna se. Vi satte även in annonsen i några lokaltidningar som var gratis.

För mig var det värt att lägga 850:- på annons i DN för den kunde ALLA se, jättemånga som hört av sig och sagt att de såg oss och folk på jobbet som inte ens vet vad jag heter kände igen mig. Det var lite roligt! Egentligen hade jag velat ha en annons i DN som kostar mellan 4000-8000:- (beroende på om man har DN-rabattkort eller inte) men där gick min gräns. Man är ju inte gjord av pengar!

• Red Scarlet
    Fairytail skrev 2009-09-08 10:48:07 följande:
    Jag försöker komma på texten till våran annons. Vet inte vad det kostar. Men det verkar vara dyrt. Får nog ringa upp och kolla med våran tidning.Jag vet inte vad jag ska skriva om barnen. Tärna kallas väl min dotter som är 15 och brudnäbbar de små barnen som är 8 och 4. Men vad skriver man om sonen på 17år???
    Kan man inte skriva att "brudföljet bestod av våra barn blabla och blabla" lite bättre formulerat? Så slipper man hitta på en formulering om sonen?
  • pysselbruden

Vi hade inte tänkt sätta in någon annons, men så hörde min mormor av sig om att hon hade en gratis bröllopsannons (som hon fått via sin prenumeration) och var så peppad. Så nu blir det annons i alla fall, jag skickade in själva annonsen idag.

• ElMac

Vi har satt in i två. En liten bild i en större tidning i en stad jag just flyttat från, 370 kr och en stor bild där vi bor nu, 820 kr.
    Dyrt, men en engångssumma och i sammanhanget har de pengarna inte så stor betydelse anser jag. Den finns ju kvar och många spar den ju :)

Svar på tråden Satte ni in en bröllopsbild på er i nån tidning ?